Björnar vs Människor

Jag antar att ni läst om jägarna som blev attackerade av en rätt arg björn? Tydligen var de "mycket erfarna" jägarna ute i skogen när de råkade på den här björnen. När björnen attackerade så hade en av jägarna tydligen sin kameramobil igång. Smart. Men det som fick mig att fundera var att kameran spelade in händelserna. Och en av jägarna hade tydligen sagt: "Nu river han ut ögonen på mig!" Är det något man skriker när en arg björn håller på att pryla upp en?

Om en stor björn hoppat på mig och dängt omkring mig hade jag nog mer skrikit: "AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaAAAAaARGH! HELVETE! AAARGH!!!!!!!!!" Eller kanske man bara skrikit "AJ!" högt en gång och bett till makterna att man skulle klara sig. Inte: "Nu river han ut ögonen på mig!". Om någon river ut ögonen på en så är det INTE det man skriker. Eller så var det kanske det där med kameramobilen. Kanske var jägaren lite orolig att det inte framgick på filmen vad det var som hände och tänkte att det är bäst han berättar så det inte är otydligt? Den där "mycket erfarna" jägaren som lät bössan hänga och viftades med en respektingivande telefon blev lite paff när det inte fungerade.

Nåväl... de där erfarna jägarna fick upp bössorna och sköt. Då stack den rätt arga björnen iväg. De klarade sig. Det gjorde inte björnen. För den spårade andra jägare upp och sköt. Kan tänka mig att björnens sista suck - om man hade översatt den till ett mänskligt språk - var: "Nu skjuter han mig i hjärtat! AS!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0