Ebba Von Sydow & Stureplan

Har aldrig haft synpunkter på henne tidigare. Dels för man är helt ointresserad av det som hon skriver om. Men så helt plötsligt så... ändras saker. Läste en artikel på nätet om henne. Och poff! Plötsligt tycker jag hon verkar mer vettig än någonsin. Det var den här artikeln.

Hennes brott verkar vara att hon inte kände igen ägaren. Vem fan hade gjort det? Vem är intresserad ens? Men det är inte det som är problemet. Det är den massiva hatkampanjen på nätet. Med anonyma människor som mailar henne. Även om jag inte är en fan av Ebba, så hade jag aldrig någonsin gjort något så lågt.

Vad är det som gör att hatet flödar så där? Och vem fan bryr sig om några sketna krogar på Stureplan? Har vi blivit så fucked up att det enda som spelar någon roll är var och med vem vi hänger? Behöver man påpeka hur patetiskt det är?! Och alla dessa små anonyma skitmänniskor som är tuffa och hotar i anonymitetens Internet.

"- Snäser du av en kille riskerar du att bli kallad "bitch", och tackar du ja till något att dricka blir du "drinkhora"."

??? - allvar!? Tänk er in bara. Är det detta samhället vi lever i idag? Looool! Och så går folk dit över huvudtaget! Jisses, vad hände med saker som självrespekt, självkänsla och integritet? Ett under att folk överhuvudtaget går dit, förnedrar sig och står i kö och sedan ger ställena sina slantar i utbyte mot drinkar.

Ger mig fan på att det är frustrerade små ursäkter till killar som tar ut sin frustration till hur stora förlorare de blivit. Allt för att skapa en illusion runt sina egna misslyckade jag. Stackare.

För min del, om jag läser en blogg eller ett inlägg som jag verkligen inte håller med om, där jag får känslan av att människan är en komplett idiot... inte lägger jag energi på att berätta det för den personen. Är det ens lönt? Är inte min tid mer värd än så? Jag vill gärna tro det.

Kommentarer
Postat av: Belinda

Håller med. Det har helt flippat ut. Killarna runt Stureplan är kompletta as och tar illa upp om man säger nej. En av anledningarna att jag flyttade till Berlin. Här uppför sig folk.

Så du har börjat blogga ;) Ska titta hit lite då och då. Kom och hälsa på vettja! Berger hade tyckt det var roligt!

2007-10-21 @ 16:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0