Manligt värre...

Bara måste berätta en sak som hände mig och en kollega.
Vi kom på att vi borde klippa oss så vi ringde runt lite och hittade en ledig tid på en salong i Malmö. Lämnade kontoret, tog något att käka sedan begav vi oss till frisörsalongen.
Där satt vi och väntade då dörren slås upp och in stormar en kille, c:a 25 år gammal och var heeelt uppstirrad. Han springer omkring därinne en stund och då märker jag dessutom att han är sminkad. Inte sparsamt heller. Till slut får han i sin panik tag på en av frisörerna och säger att:

"Det är kriiiiiiis! Du måste hjälpa mig!!"

Tydligen är det så att hans hår inte står rätt. Han är på väg till en middag som hans flickvän står för och han får inte håret att stå rätt. Han säger att "fluffet" på sidorna är bra, men han får inte till "stunsen" på volymen uppe på. Han har försökt med ALLT! Och den där speciella hårgelén han köpte där blev inte bra.

"Du måste hjälpa mig! Det är jätteviktigt för mig!"

Jag och min kollega bara kollar på varandra och håller oss för skratt. Inte nog med att håret ser ut som om han sprängt en handgranat i det... när frisören har hjälpt honom så ser han exakt likadan ut. När han går ut så tackar han för hjälpen och kan alltså gå till den där festen.

Erhm... vad heter det? Metrosexuellt eller bara pinsamt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0