Ni blir stötta? Men jag då?!

Dessa affischer som är uppe. Om äktenskapet. Ett jätteliv i media om att de homosexuella & co (hbt heter det tror jag?) blir stötta. Buhuu liksom.  Jag läser att "Tunnelbaneförarna rasar!".... RASAR?! Uj, det låter som de är jättearga! Inte sådär vanligt arga... utan superarga! Över några papper med lite bläck på.

*suck*

Jag då. Jag får ont i magen när jag läser ordet "äktenskap". Jag känner att jag kräks lite när jag läser det. För det första så är det ett påhitt av kyrkan vilket jag som icke-troende tar direkt anstöt av (fick gå ur svenska kyrkan för det där tvingades fegt på mig när jag var liten och inte kunde säga ifrån. Jag försökte... skrek som fan i kyrkan men ingen förstod). För det andra att konceptet äktenskap är att brännmärka varandra i ett tafatt "ägande" försök. En trygg liten "skylt" med texten "upptagen" på fingret för otrygga människor. Nej usch!

Bort med alla skyltar om äktenskap. Avskaffa skiten! INGEN får gifta sig, hetero, bög, flata, transa m.m. Bara lägg ned alles. Upp med skylten "Äktenskapen slut. Gud är inte med längre. Återkom när ni kan samsas." utanför kyrkorna.

Grrrr.

Kommentarer
Postat av: Anonym

...det är ju dom som har satt upp affischerna som inte kan samsas. Då kan man ta ner afficherna, bara för det.

2007-10-26 @ 16:53:12
URL: http://blog.consequentia.se/
Postat av: Pezster

Vi måste ta bort dem för tunnelbanenissarna RASAR! Fattar någon hur arga de är? De sitter just nu och skriver sitt manifest, odlar skägg och har skaffat planscher på Che Guevara!

2007-10-26 @ 17:02:10
URL: http://aku.blogg.se
Postat av: Tharand

Haha jag skulle gärna vara med och finansiera en sådan kampanj brevid deras :)

2007-10-26 @ 17:57:27
URL: http://tharand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0