Singel... bra men...

Sådan där konstig dag idag. Upp på morgonen, käkar frukost med lilleman som skulle på handbollsträning. Vi knäppar oss och lattjar runt på morgonen. Tar det lite för lugnt för plötsligt blir det till att kasta oss in i bilen och köra iväg till träningen. Fortsätter att ha roligt i bilen, föreställer röster och skrattar. Lyckas få lilleman att skratta till den grad att han ber mig sluta för han inte kan andas. :) Och sedan är vi framme. Vi går in och han far direkt iväg till sina kompisar.

Passar på att ta en kopp kaffe. Sätter mig med tidningen och läser lite. En vän mailade till mig i morse av bad mig läsa en viss artikel. Där sitter jag och letar... manuellt. :) Hjärnan säger till mig "ctrl" + F men avbryter tanken. I en papperstidning får man snällt bläddra sig fram... Letar en gång... ingen artikel. Orkar inte bläddra igenom en gång till och beslutar mig för att titta på människor istället. Och så upptäcker jag. Lördag förmiddag är förbehållet par. Själv är jag enbart uppe pga sonens träning. Hade jag haft min egen helg så hade jag fortfarande sovit gott. Men nu är man uppe... och alla par?! De går och handlar, tittar i affärerna och väljer frukostfik. Ser ett par som sitter på en bänk, killen sitter och läser en bok. Hans flickvän kurar ihop sig bredvid honom, håller om honom och sitter bara där... med ett litet leende och slutna ögon. Och myser. Riktigt gosar in sig mot honom.

Det var länge sedan. Och ibland saknar man det extra mycket. Närhet. En flickväns beröring. En kram när man minst anar det men som mest behöver det.

Är frivilligt singel. Vill inte ha någon för att ha någon, det där blir bara struligt. Och visst händer det att man har någon mer tillfällig sak, men det är mer fysiskt. Så det där med "hela paketet" känns långt bort. Men någonstans på den här planeten finns den där kvinnan jag vill spendera resten av livet med. Jag vet att jag inte är där än.

Men jag kan sakna det. Och just nu så gör jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0