Små knähundar

Gick omkring på lunchen idag... lite kluven om vart jag skulle äta som vanligt. Brukar bli så att vi är några stycken som vandrar omkring och pekar på olika restauranger... alltid en som inte vill och sedan slutar det med att gänget delas upp eller på Burger King.

I vilket fall som helst.
När vi går där så ser jag några tjejer komma gående. De har sådana där små konstiga hundar som ögonen ser ut som om de är klistrade på det lilla kraniumet. Chihuahua tror jag de heter. En av dem hade en liten jacka på sig - inte tjejerna nu alltså... utan hunden. Den tittar på mig med sina konstiga ögon - ena ögat tittar på mig och det andra vänt åt ett annat håll - och bjäbbar:
"Vaff! Vaff! Vaff!"
Och Matte bara står där och tittar på med ett fånigt leende.
Jag vill bara sparka det lilla krypet. Hårt. Så den flyger iväg tills kopplet tar slut och den lilla hunden faller platt på marken och undrar vad fan det var som hände. Undrar om den skulle bjäbba då. Hatar de där små äckliga hundarna. Fast hatar än mer de tjejer som går omkring med en - som en slags muterad bebis och gullar och pluttar med dem.

Känner hur det rycker i benet när en av mina kollegor drar mig i armen och gör tummen mot kinarestaurangen.

Tydligen ska vi äta där.

Kommentarer
Postat av: uki

Hupp hupp, en liten tankeställarei ämnet. ALLA hundar har samma samfader och "tam"hundarna är nästan samliga raser framavlade för sitt syfte. Alltså, Chihuahuan är alltså avlad fram för avv vara en muterad bebis.

2007-10-17 @ 22:28:33
URL: http://uki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0