Teleterror & SMS

Satt och pratade med min pappa i telefon. Ibland har vi några längre samtal, uppdaterar varandra om livet och har det allmänt roligt. Så ringer det i luren. Ni vet "samtal väntar" signalen. Jag trycker bort det, alltså tutar det upptaget för den uppringande parten. Allt bra så långt. Fortsätter samtalet med min pappa.

Plötsligt ringer det i mobilen... min vän som antagligen ringde precis på hemmatelefonen. Där jag rätt tydligt gjorde klart att jag inte tänkte ta telefonen genom att trycka R0 eller vad det nu är. Och som han ringer... värsta terroristen! Och ringer... ringer upp igen och ringer. Jag trycker bort, får värk i tummen. Han ringer mer. Till slut ursäktar jag mig med min pappa och svarar i mobilen:

"JA?! Var brinner det?!!"
"Hej, det är Tom. Satt du i andra luren eller?" Lite sådär "höhö"-aktigt.
"Tror du?!?! Vad fan vill du Tom? Är det upptaget så sms:a eller ring senare... FAN! Störigt."
"Ska du med på bio?"
"Men faaaan, sitter i telefon! Sms:a allt så återkommer jag när jag pratat klart."
Och så trycker jag bort samtalet lite irriterat.

Jag fortsätter prata med min pappa. Efter jag lagt på sitter jag lojt i soffan. Sträcker mig efter min telefon och kollar mina sms. Läser det från Tom:

"Tjena! Ska på bio! Hahaha... du använder ju inte sms.! Ska du med!?" Fortfarande så där klämkäckt som bara han kan vara. Puuuh... drygt.

Ringer upp honom och han svarar direkt:
"Tom här!"
"Nej." säger jag och lägger på.

För han hade ju rätt. Jag använder inte sms. Men man kan svara lika snabbt och effektivt genom att ringa.

Kommentarer
Postat av: Smulan

Hahaha... vaddå använder inte sms. Konstigt!

2007-10-19 @ 13:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0