Barn ska inte retas...

Var och hämtade på skolan igår. En liten retsticka stod och retade ALLA som kom in. Föräldrar som barn. När jag kom in pekade han på mig och sa:
"Tror du att du är cool i din skinnjacka?" Med en utmanande blick som stirrade på mig.
"Erhm... nej?!"
"Johooooo. Du tror du är cool. Men det är du inte. Du är mesig!" Säger han och tittar på de andra barnen som mest är glada för att hans fokus är på någon annan.
"Visst, då är jag väl mesig då." Tittar efter sonens grejjor och samlar ihop dem.
"Meeeeeeeees! Du är meeeesig!" Den lille skitungen står och tokblänger på mig. Det här går ju inte. Jävla unge. Jag suckar, låter hjärnan arbeta en stund och säger:
"Jag hör inte vad du säger. Munnen rör sig på dig men jag hör bara KVACK! KVACK! KVACK!" Han tystnar och tittar på mig. Jag fortsätter: "Allvar, Jacob. Det låter bara som en arg bajsnödig anka som någon trampat på. KVACK! KVACK! KVACK!"
De andra barnen börjar fnissa lite och är plötsligt väääldigt intresserade av oss.
"Skinnjacka är mesigt..." Säger han med mindre kraft än innan. Lite tveksam.
"Kvack?" Undrar jag tillbaks.
"Det låter inte kvack när jag pratar!" Han börjar bli röd i ansiktet.
"Du sa kvack nu ju! Är du en anka? Är ankan arg? Är ankan lite bajsig? Vill lille ankan ha blöja? Liiiiiten ankblöja?"
Barnen bryter ihop av skratt.

Jaaaacooob är en bajsaaaanka som vill ha en blöööja!!! säger barnen i kör.

"Sluta!!! Jag är ingen anka med blöja! Sluta retas! TYST MED ER!"
"Vi hör bara kvack. Sluta retas själv." Säger jag med ett leende. Samlar ihop det sista och går ut till sonen som redan är på väg till bilen. Jag hör de andra barnen säga KVACK! KVACK! och retstickan tjuter allt vad han kan:
"JAG ÄR INGEN ANKA! ASSÅ JAG SÄGER TILL FRÖÖÖÖÖÖKEN!!!"

Hahaha... ibland är det roligt att vara vuxen.

Kommentarer
Postat av: Lisa*

Hahahahaha... Klockrent!! Han tänker ett varv extra nu.. hehe..

2008-12-17 @ 11:48:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25989
Postat av: Maria

Hahahahaha vad sa du?! Roligt att vara vuxen?! S Hmm vet inte om det var att vara så vuxen, men kul var det i alla fall! Hihihi... Tänk om man kom på det där när man var liten och någon retades med en?! Hihihi... Vet du?! JAG ska komma ihåg dina kvack när någon retas med mig nästa gång! Tihihi... Är det ok att jag kopierar dig? ;-)

2008-12-17 @ 19:22:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Jag menar alltså hur skönt det är att kämpa mot barn med en vuxen hjärna. Som att spela tv-spel på lättaste nivån.

Copy away! ;)

2008-12-17 @ 20:06:55
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Lisa*:

Hoppas det... liiite som att sandblästra ett ostkex dock :)

2008-12-17 @ 20:08:09
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Tihihi jaa men härligt! Är det då du känner dig som smartast? Hahahaha

2008-12-17 @ 21:26:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Exakt. :P

2008-12-17 @ 23:26:36
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Janne

Måste erkänna att jag drog på munnen, men tänker man ett steg till så finns det säkert en anledning till att den här killen måste hävda sig. Han mår säkert inte så bra själv. Han kanske inte har det så bra hemma och helt enkelt tar ut sina aggressioner på de som han kan ta ut det på.



Även om det är frestande, så kanske man inte ska sänka sig till deras nivå, speciellt inte som vuxen...

2009-01-24 @ 04:57:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21512/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0