Bolljonglerande sjölejon

Såg ett klipp med ett sjölejon som ursnyggt och säkert lyckades balansera en boll på nosen. Rätt sjukt faktiskt. Sedan började jag tänka... hur kommer det sig att just sjölejon är så störtbra med bollar? Är det något i naturen som gör det där? Nej, just det. De bara kan det. Och kan det riktigt bra dessutom.

Tänk om det finns en massa andra djur med dolda talanger som vi bara inte upptäckt än?!?! Giraffer kanske är grymma golfspelare? De svingar sin väldiga hals och dammar iväg bollen med framtänderna - swooooosh! Flera tusen meter! Har någon gett en haj en penna någongång? Nej, exakt... den kanske är världsbäst på att måla! Har någon satt en apa bakom en ratt och gett den nycklarna? Satt en hackspett vid en mobiltelefon och tagit fram "skicka sms"-funktionen? Nej... tänk bara vad vi kanske har missat!!! Själv vill jag veta vad en flodhäst är bra på utöver att bara vara fet och ha jättestor mun.

Jag måste genast sätta mig ned och skriva ihop en massa ansökningar till EU. Se hur mycket pengar jag kan få loss till denna extremt viktiga forskning! Ett djur av varje sort på planeten och massor av föremål sedan ska jag fan gå till botten med det här! Kanske det finns massor med djur som är bra på saker så vi slipper jobba så mycket. :)

Jag menar... jag är helkass på att balansera en boll på min näsa... men det känns bra att sjölejonen har koll på den biten av tillvaron. Det kanske finns fler saker att delegera ut till djuren?! Känns om det hade varit en kul grej för oss att göra tillsammans... vi och djuren. Lite bonding ni vet.

Haha... en liten tisdagsfundering bara... från min hjärna till bloggen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åååh men jag skulle vilja ha ett husdjur som är bra på hushållsarbete! Vilket djur är det tro?! Hmm... em man kanske! Hahahaha

2008-12-10 @ 15:11:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Men hallå?! Ojojoj... vilket inställning du har idag då ;) ???

Misstänker dock att strutsen med sina speciella dammvippsfjädrar kan vara en lösning på ditt problem. Och frukosten blir ju fixad med.

2008-12-10 @ 15:15:09
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Tihihi mmm strutsen kanske är en bättre lösning! Mannen kan jag ju ha till annat då ju! :-P

2008-12-10 @ 15:17:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Precis. Fast allting hänger ju på att mitt forskningsprojekt blir beviljat. Tänkte använda Öland som utgångpunkt. För att få plats med alla djuren.

2008-12-10 @ 15:51:31
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Okej, om du behöver hjälp att övertyga EU så säg till! Jag har stort behov av hemhjälp och det snart! :-P

2008-12-10 @ 16:36:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0