Det har tydligen varit jordbävning...

Ååååååh.... Jag missar allt roligt... Själv låg jag och toksov när marken körde igång. Alla har pratat om "jordbävningen" idag.

"Kände du det?" följt av "Åh, vad hemskt!" och en orolig farbror sa: "Jag trodde det var pannan som exploderade." Och så där har det låtit hela morgonen när jag springer på folk.

Det har skallrat i fönster, saker har trillat ned, folk har sprungit ned i källaren (!?) och ringt SOS.

Just att springa ned i källaren verkar ju skumt. Det sista jag själv skulle göra i en jordbävning är ju att gömma mig NERE i marken. Känns som att springa mot elden! Och vem i hela friden ringde SOS Alarm? "Erhm... det var en jordbävning här... den drog ned mot centrala Malmö och jag tror den tog mina bilnycklar."

Eftersom jag uppenbarligen sover så pass djupt så vet jag numera att den enda jordbävningen jag vaknar av antagligen är av mycket större styrka. Jag hinner väl vakna till en nanosekund eller så innan hela taket träffar mig i munnen.

Att missa en jordbävning... nästan 5 på Richterskalan... 100 år sedan sist... och massor av andra spännande fakta jag inte orkar skriva ner... det är bara såååååå jag. Nu sitter jag på jobb... hoppar lite då och då på marken utanför dörren och chansar på att få uppleva ett litet efterskalv. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja du drömde väl kanske något roligt som gunget passade in i, haha. Måste bara säga att din blogg är underhållande, speciellt det där om tanten och sen att du också minns Benny Hills lilla gubbe som slåss, det trodde jag att jag var ensam om att fortfarande tänka på ibland och skratta!

2008-12-16 @ 11:04:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27686
Postat av: Pezster

Sandra:

Det låter ju som en rimlig förklaring. Skiiiiiit att jag inte kommer ihåg drömmen bara. :)

Och vem kan glömma Benny Hills karaktärer? Du är inte ensam! :)

Tack!

2008-12-16 @ 11:07:13
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: C.

Haha...jag missade den också! Och känner mig så snuvad på konfekten, sitter här och längtar efter efterskalvet! Ha det bäst!!

2008-12-16 @ 14:15:50
Postat av: Ewa

Ja, jäklar vilket liv det har blivit om det här jordskalvet! Varenda bloggare i/från södra Sverige skriver om det.



Många har nog pannan i källaren och det kanske var därför de sprang ner just dit...?

2008-12-16 @ 21:15:03
URL: http://queenofspadina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0