Handsfree...


Idag skulle jag fixa lite kaffe åt mig. Då måste man gå ut och köpa det. På vårt kontor är det bara grabbar och det är fan omöjligt att få en kaffekokare att fungera här. Alla vägrar att diska, koka kaffe etc... enooooormt mycket prestige. Så det är totalstopp helt enkelt. Haha... anyway...

På vägen dit möter jag en byggnadsarbetare, han går högljutt och pratar. Han skrattar plötsligt högt rakt ut i luften som ett jädra pucko och sedan ser jag den... en bluetooth handsfree. Den hänger där på hans öra som en stor insekt som parar sig med hans öra, en överdrivet starkt blinkande lampa blippar fram ett grönt ljus med jämna intervaller. Undviker mobildåren och svänger in på tobaksaffären. Han som har affären tittar, gör "det gamla vanliga?"-tecknet. Jag nickar och han börjar hälla upp en kaffe till mig. Ser till min fasa två stycken kostymnissar stå bredvid kassan och pratar med varandra. BÅDA har en insekt - en öronknullare - på sina öron. Stilrena frisyrer, välansade, kostymerna sitter förhållandevis bra på dem och sedan de där stora jävla påhängen på öronen. Fan, vad dumt det ser ut.

Ännu roligare är det när det sedan ringer hos en av dem när jag står där... då åker mobilen UPP och sedan står de och pillar med den medans de gapar ut rätt ut i luften. Samtalet fortsätter och volymen stiger: "BLABLA OSVOSV HÖHÖHÖ BLABLA HAHAHA". Slår vad om att han jobbar som säljare. Nu står jag och ska ha lite socker i kaffet... kostymnisse 1 står i vägen.
Jag får kontakt, pekar på sockret. Han tittar på mig. Jag pekar på sockret. Han tittar på mig. Jag pekar på sockret och visar kaffekoppen. Han tittar på mig. Jag pekar på sockret igen. Han tittar på mig, pekar på öronknullaren. Jag får damp. Dumfan.

Tar alltså hans lilla headset från hans öra och säger: "Kan du räcka mig sockret eller flytta på dig."
"Men vad fan, jag pratar i telefon!"
Jag lägger headsetet i hans hand, sträcker mig fram och tar sockret. Han flyttar sig... eller rättare sagt... min arm flyttar på honom.
"Nej, du står och ser dum ut och pratar med dig själv mellan mig och mitt socker."

Helt jävla väck. Inne i sin egen lilla värld. Suck.

Jag hatar sådana... bluetoothhandsfree alltså... proffsfult. De ligger i klass med mildjeväska, vita loafers med tofs, en Fjällräven Kånken väska full med bananer (i sådana där bananfodral i plast) eller en midjekort kavaj. Det är faktiskt så illa.

Så att ni inte får för er att jag har något emot kostymnissar sätter jag ut en bild... där jag har kostym. Jag gillar inte det... känns korkat... som invirad i något obekvämt och jag blir alltid lika förvånad när någon lyckas övertala mig till att ha en på mig.

*POFF!*  <--- Här låg det en bild en gång med bildtexten: "Aj dånt lajk..."

Kommentarer
Postat av: Lisa*

Men åh! Du är ju jättefin i kostym. Varför gillar du inte det?



"Väska full med bananer" hahaha...



I din blogg får man antingen ett gott skratt eller blir rörd till tårar. Ett sant nöje att läsa..

2008-12-18 @ 14:03:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25989
Postat av: Maria

Meeen kostym är ju fiiint ju! Tycker jag i alla fall om det är rätt tillfälle! :-P



Däremot så ser ju de där headseten något helt otroligt fula ut! Hahaha det ser ju ut som om det är något som är på väg in i örat på folk! S



Men Pezster är du en sån muckig kille som knuffas va?! :-)

2008-12-18 @ 16:27:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Jag knuffas inte. Han kastade sig undan armen. Skulle aldrig knuffa någon sådär. Det är ju buffligt!

2008-12-19 @ 14:34:02
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja jag håller med Lisa! Så stilig i kostym som du är borde du kanske fundera på att ha det lite oftare och istället för att krypa ihop och titta ner på dina fötter, sträcka på ryggen och ge oss ett bländande smajl! :-)



Pst... lite bufflig är du bergis... men inte så fartligt! :-)

2008-12-19 @ 15:56:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Ärligt talat tittar jag ned och undrar varför jag hade en haklapp på mig. :) Men min flickvän sa att jag var fin. Det räcker för mig. :)

2008-12-19 @ 19:44:11
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Mmm helt rätt! Det hon säger goes! Så det så! :-)

2008-12-19 @ 23:43:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

:) Eller hur! Min flickvän är bäst :)

2008-12-20 @ 00:30:10
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha ja det får jag hoppas, du har ju valt henne och du "verkar" ju vara en bra, smart och rolig kille (förutom alla generaliseringar förstås) så jag förutsätter att du väljer en supberbra flickvän! Men bäst vet jag inte, bäst... hmm... njae... nej det är nog faktiskt jag som är bäst! självgod

2008-12-20 @ 00:41:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Nope. Hon är bäst. Som i BÄST. Du vet... bättre än alla andra. För mig... är hon bäst i världen.

2008-12-20 @ 00:53:52
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha jaaaa det är bra det, att hon är för dig i alla fall! Ganska så bra att jag inte tycker att hon är bäst som i bäst i världen! :-)



Vet du Pezster, du är för rolig, rar och go du! Tycker om att läsa, skriva och kommentera hos dig. Kanske ännu mer för att du har din flickvän och du är så uppenbart kär i henne! Kanske låter fjantigt, men ibland är det bara väldigt väldigt skönt att ha att göra med sådana killar! :-)

2008-12-20 @ 01:02:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Laima

Haha gjorde du verkligen så?!

Men en gång när jag åkte buss visade det sig att det faktiskt var en galning o inte headsetet. Först trodde jag han pratade i telefon för han hade headset, men sen efter tjugo minuter när han hade upprepat samma saker ungefär 50 gånger förstod jag att han var en sån som pratar med sig själv.

Postat av: Pezster

Laima:

:) Har inte tänkt på det där. De där som pratar med sig själv måste tycka handsfree är guld värt. Då försvinner de liksom lite i mängden :)

Men jo... jag drog av hans lilla svarta insekt. :)

2008-12-20 @ 19:18:19
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0