Ipredförberedelser

Sådärja. Då är datorn krypterad. Krypterade den med den senaste Whirlpool (3) algoritmen och använde mig alltså av valet med dolt operativsystem. Så jag har alltså två sätt att logga in på datorn när jag startar windows. Det syns bara en användare och allting beror på vilket password jag skriver in.

1. Normal användning. (Password 1)
2. Piratläget. (Password 2)

I piratläget tokladdar jag ned filmer och musik. Allt vad jag kan - till och med skit jag inte tycker om). Det är omöjligt att se att det finns två inloggningar. Så om någon myndighet skulle få för sig att sno min maskin efter en IP utlämning. Kommer de upptäcka att den är krypterad (steg i - plausible deniability). Efter lite press på mig "viker" jag mig och ger dem mitt lösen. Det är alltså det för alternativ 1 (Password 1) ovan. Alltså, "Normal användnings"-kontot är min "decoy".
Suck, nästan för lätt. Sedan kan de leta i evighet. Piratläget (Password 2) är omöjligt för dem att upptäcka. Skulle de veta exakt vad jag gjort (typ genom att läsa min blogg och koppla ihop den med mig - vilket skulle vara lite Ooups!) får de ändå låta mycket kraftfulla datorer jobba väääääldigt länge (typ år) för att komma igenom  Whirlpool alogritmen eftersom jag då givetvis glömd alla passwords vid det laget... men så mycket kan ändå inte polisen.

Alltså vinner jag. Som vanligt.

*gäsp*

Kommentarer
Postat av: Milla

jag som är en stor windowshatare säger givetvis: skiten krashar och så lyckas de ta sig in ändå ;) hihi. förlåt, kunde inte låta bli.

låter som en bra plan du har! :D

2008-12-02 @ 15:50:49
URL: http://meaninglessart.blogspot.com
Postat av: Dr T

Fan... mjukvarunamnen!!! Du kan inte lämna oss så här i sticket! Mjukvaran och länkarna för helvete!

2008-12-02 @ 15:59:52
Postat av: Maria

Hmm... orkade bara läsa de två första raderna på detta inlägg! Skärpning skärpning, sånt här tråkigt orkar vi inte läsa om! ;-)

2008-12-02 @ 20:03:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Darkling

Jag hade varit grymt tacksam för lite mjukvarutips för kryptering, släng gärna iväg ett mail om du orkar!

2009-04-28 @ 22:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0