En vacker morgon



Jag vaknar och det är mörkt i rummet. Natten ligger kvar över mig som ett tungt täcke och jag kommer till ytan försiktigt. Vaknar långsamt till en värme bredvid mig. Sträcker ut handen och känner din kropp. Värmen från dig flödar in till mig och jag vänder mig så jag kan se ditt ansikte. Där ligger du bredvid mig, med en antydan till ett leende i ditt vackra ansikte på kudden. Jag tittar på dina läppar, dina ögon, ditt underbara hår som flödar över kudden och jag fylls av känslor. Du sover fortfarande... på väg upp från sömnen du med.
Utanför är morgonen på gång och tänder världen, härinne ligger jag bredvid dig och ser när du sakta vaknar. Du märker min hand som rör dig... du vänder dig... inte riktigt vaken... kryper ihop hos mig, borrar in ditt ansikte vid min hals, håller om mig som bara du kan och ger ifrån dig en välbehagssuck.
Jag sluter mina ögon och drar dig närmare. Morgonen är här, en ny dag har kommit och jag inleder den med dig i mina armar.

En perfekt morgon. Har jag bara detta vill jag inte ha mer. Jag är hemma.

Suck.

Kan inte sova hos underbar idag. Möte, barnpassning och skola kolliderar. Så är livet antar jag... men jag behöver inte gilla läget för det. Saknar otroligt mycket... Fast det är bra... för när de små sakerna är så viktiga så VET jag att detta är fan rätt. Pezster har hittat hem.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hmmm vad har jag sagt om ditt klagande?! Du har ju så många varma famnar att du kan gott må bra av att vara utan en famn någon dag i veckan så att du vet hur vi andra döda har det! Så det så! ;-)

2008-11-25 @ 21:58:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Kanske inte läge och berätta att kvällen blev bra ändå :)

2008-11-26 @ 11:23:31
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha jodå, det får du... Jag missunnar dig inte en bra kväll! Inte så mycket i alla fall! S

2008-11-27 @ 09:03:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0