Inte från den här planeten. Del 2.

Här sitter man i bästa "trött på skiten i världen" manér och skriver ett inlägg om att den här planeten suger stenhårt och att jag nog inte är härifrån... Så blir jag utmanad av Maria att skriva något positivt om planeten. Inte helt lätt.

*tänktänktänk* som Puh brukar göra... envist gnuggande med tassen mot skallen. Så, ja... utmaningen antagen. Låt oss börja:

Ibland så är det tjurfäktning där tjuren vinner. Tanken på en spetsad matador gör ju att livet på planeten blir rätt bra trots allt. Nu väntar jag bara på en karateekorre som tokprylar en människa som sågat ned favoritträdet.
(Detta gäller inte kor... kor är helt obra...alltid - alla med på det? Bra!).

Rätt ofta på planeten jorden så går det omkring massor av farbröder och tanter i vita rockar och tror att de vet hur allting fungerar (fuskare, tror jag de heter... eller är det forskare... nåväl...). De bygger bland annat stora apparater, slungar partiklar mot varandra för att krossa dem (liknelsen barn och bilbana, någon?) och med hjälp att att titta på spillrorna tror de att det vet hur allting fungerar. Rätt roligt och en rätt söt liten egenskap får jag erkänna. Underhållande om inte annars. ALLA vet ju att i slutet av universum finns det bara en arg liten gubbe som kastar sten på alla som upptäcker honom. Några på jorden har dessutom skrivit böcker om honom för länge sedan. :) Rekommenderad läsning faktiskt... många roliga idéer där.

På planeten jorden tror jag dock att kärleken är det som gör att planeten klarar sig i längden. Visst är det elände lite varstans i världen... men ibland så kommer det fram enstaka människor, som med ord, musik, poesi försöker säga oss andra något. Ibland lyssnar vi, ibland inte... och ibland så förstår vi och då kan deras idéer få oss alla att flytta berg.
Kärleken har gett mig min sons ögon när han tittar på mig och det ger mig superkrafter.
Kärleken har gett mig min flickvän.
Och med kärlek i mitt liv... så finns det nog inget den här planeten kan kasta på mig som jag inte kan klara av. Bring it!

Och... erhm... Xbox 360 är rätt kul...

Godnatt! (se bara vad som händer när man skriver blogg sent på kvällen... jisses... att jag aldrig lär mig...)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha du kan ju! I alla fall de sista styckena! Hihihi... Mmm lite bra saker händer ju på denna jord i alla fall! Eller hur?! :-)))

2008-11-25 @ 21:54:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Just det. Planeten får väl finnas kvar lite till... för nu.

2008-11-26 @ 11:25:34
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack snälla Pezter att du låter moder jord fortleva ett tag till! U high and mighty! ;-)

2008-11-27 @ 09:05:59
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0