StarTrek-toalettbesök på Steakhouse

Underbar fyllde år och vi käkade en middag på Steakhouse i Malmö vid Lilla Torg. Jag och sonen kom dit och det var en mysig stämning. Väl inne satt Underbar och hennes föräldrar redan vid bordet. Det blev en skön kväll med god mat, trevligt sällskap och helt enkelt en mycket bra avslutning på måndagen.

Sedan skulle sonen nyttja toaletten.

På ovanvåningen hade de en toalett med värsta "Star Trek"-dörren. Man var tvungen att trycka på en knapp för att öppna den. Väl inne bland båsen stängdes dörren bakom en. På andra sidan fanns det ingen knapp. MIsstänksamt tittade jag på dörren medan sonen gick in i ett bås. Sedan såg jag en sådan där svart liten sensor längst upp. Gick närmare dörren och vips - så gled den upp. Intressant.

Är det bara jag som kan föreställa mig värsta fylleslaget där, med massor av människor som supit bort sin IQ, som letar efter dörrhandtaget, förtvivlat försöker hålla sig, pinkar i vaser och glas... fulla människor som ramlar ut när de i förtvivlan slänger sig mot dörren när de inte hittar dörrhandtaget - då öppnar sensorn dörren när de är mitt i luften - sedan ligger de där... pladask på marken. Alternativt står de mumlar och låtsas tvätta händerna tills något fyllo utanför hittar knappen och då kastar de sig ut mot friheten och baren utanför. Allvarligt... vem hade i fyllan gått IN I DÖRREN för att kolla om den öppnas?! Funderar på att gå dit och kolla in vad som händer en blöt lönehelg.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahahaha meeeeen ALLA på fyllan går väl in i dörren för att få upp den!? Vart har du varit någonstans egentligen?! På någon planet i yttre rymden eller?!

2008-11-25 @ 21:56:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Oj... kanske dricker jag inte tillräckligt mycket bara? Får lösa det där.

Fast jag är ju nog från yttre rymden... så det kan ju vara det med.

2008-11-26 @ 11:24:33
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Va?! Är du en dålig drickare? Piiinsamt alltså! Hihihi... Eller... hehe Yttre rymden ja... så var det, har du antenner på huvudet?

2008-11-27 @ 09:04:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Tja antenner och antenner. En parabol vid varje tinning. Utfällbara. De ringer hem på nätterna och jag brukar vakna då eftersom jag sover på sidan. Ibland puttar de ned mig från sängen dessutom. Då slår jag mig lite.

2008-11-27 @ 14:40:52
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0