Kärlekscoacher?! Hahaha...

Precis haft ett samtal med en vän som är i London. Lite oväntat kläcker han ur sig att han har en kärlekscoach... en s.k. "lovecoach". Det blir tyst i luren när jag försöker förstå... Detta är alltså en snubbe som INTE brukar ha problem med tjejer.

"Erhm.. en vad?" Får jag ur mig.
"Kärlekscoach. Skitbra. Vi går ut tillsammans, jag får lära mig vad jag ska säga, hur jag ska närma mig och så."
"Öh...."
"Ja, jag vet, det låter skumt. Men jag får lära mig massor! Träffade en skitsnygg tjej häromkvällen och fick henne intresserad som fan... hångel samma kväll! Sedan neggade jag och gick."
"Fick henne intresserad? Vänta nu här... och gick?!"
"Ja... jag gick fram och körde några linjer som min LC (love coach) lärt mig och det fungerade!"
"Men... några linjer?! Du har ju aldrig haft problem med att träffa någon?"
"Neej, men jag vill ha snyggare tjejer... det är där min LC kommer in i bilden. Ska det fungera på sikt måste det vara en skitsnygg tjej!"
"Haha... låter djupt och meningsfullt..."
"Vaddå?""

Kärlekscoach... för mig borde det vara någon som lär en att vara sig själv, att uppskatta skönhet - både på insidan och utsidan och att ja... inte vet jag... men INTE att låta någon snubbe mitt i någon slags ålderskris att köra med skräddarsydda raggningsrepliker i syftet att få snyggare flickvän? Hur fucked up är inte det!?! Eller är det bara jag?

Och inte fan möter man väl någon på krogen halvpackad en kväll, hånglar upp varandra och tror på allvar att det ska leda till något?! Eller - än en gång - är det bara jag?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej, det är inte bara du! Det är SJUKT! Typiskt bevis för vart vårt samhälle är på väg. Knäppt, knäppt!

2008-10-02 @ 23:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0