Man vill först sparka på den...

En skön restaurang i Dublin på Irland. Den här restaurangen har gjort en bit av gården bakom till en mycket trevlig trädgård. Inglasad så att man kan sitta där och njuta av en cigarett och sitt vin. Allting ser dyrt och fint ut... blommorna välskötta, möblerna dyra och sköna och personalen helt outstanding... och precis vid dörren... en liten ful trähund.

I Dublin, Irland. Finns det en soft restaurang med den här vid utgången till rökområdet.

Första intrycket är att man vill sparka på den. Sedan drack jag lite mer. Sedan började jag tycka om hunden.
Lite mer sprit och drinkar (what?! Det är Irland)... sedan var den där trähunden en riktigt god vän. Jag insåg att jag gillade honom. Han hade växt i mina ögon. Varje gång man skulle ut och röka var han där. Ett välbekant ansikte och en suverän isbrytare när det var folk man inte kände därute och man inte hade sällskap ut i den vackra "rökträdgården".

"Wooooha, see that ugly dog?" Och så pekade jag på honom.
"Yeah, he´s peeing!"

Sedan var samtalet i full gång. Genialiskt. Nu i efterhand förstår jag varför personalen hade en kejda på honom. Hade jag varit mer onykter hade jag försökt sno honom.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Härligt! Irländarna har gått från rondellhundar till pubhundar. Kul att den pissar!

2008-09-04 @ 10:00:55
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Lisa*

Hehe.. Så himla roligt grej! =) Den ser ut som en smal gris.

2008-09-10 @ 23:52:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25827
Postat av: Pezster

Lisa: Jaaaaa, det gör han ju. En rätt ful smal gris. :)

2008-09-11 @ 00:00:11
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0