Sno inte min musik!



Finns inget värre än folk som norpar... typ SNOR musik. Nu menar jag ju givetvis inte fildelning. Fildelning är rekordbra och det gillar vi starkt. För tydlighetens skull säger jag alltså: Fildelning = BRA.

Nu, vidare...

Vi snackar om folk som SNOR musik. Konstiga människor som lyssnar på radio dagarna i ända... sedan kommer det tillfälle när de lyssnar på MIN musik... och plötsligt: "Kan jag få denna låten? Och den... och den... och den...". Värre är när de sitter med penna och skriver ned musik från min playlist lite i hemlighet... eller när de använder låtigenkänningsverktyget i sina mobiler som rena musikspionaget (fast det brukar inte fungera så bra på electronica som tur är...).

Alltså MINA :) låtar! Som jag hittat helt själv! Hahaha... varit en lång resa för mig att få tag på mina små låtar som jag gillar. Så kommer någon och bara ska lyssna på dem.... HA dem. Utan att ha hittat dem själv. STÖÖÖÖÖÖÖÖLD! *upprörd*

Från och med nu är jag rena hemliga agenten med min musik. Njuter med hörlurar och slår bort folk som kommer och ska titta vad man lyssnar på för att sedan våldföra sig på MIN musik... jag ryser av tanken på att några av mina favoritlåtar ligger ute någonstans... på en playlist med sällskap av låtar från Magnus Uggla, Coldplay (oups... kräktes lite), Måns och - gud förbjude - Britney Spears... Snyft... ont i hjärtat typ. Stackars låtar.

Fortsätt lyssna på NRJ, Rix Fm och Lugna Idioter, eller vad det nu heter och låt MIN musik vara. Mainstreamfångar är vad ni är... Ta er uuuuuut!!! ;)

Jag är ju givetvis inte sådär vansinnigt upprörd.... men lite... ni vet... pyttelite... men ändå.

Grrr & Morr

Kommentarer
Postat av: LillMys

Fniss. Vilket sätt liksom.

2008-09-25 @ 14:08:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Ung Man

Varför inte dela med dig? Jag kan inte se problemet.



Ifall det är cred du vill ha så kan du ju släppa playlists på nätet där alla ser att du har komponerat den.

2008-09-30 @ 13:23:36
URL: http://ladanochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0