Kungen & Co i glasbur

Just nu är det högst på listan över saker som får mig att må lite illa det evinnerliga tjatet om att Viktoria ska gifta sig. Jag blir lika chockad varje gång när jag ser löpsedlarna. Med andra ord måste det finnas folk runt omkring i landet som faktiskt bryr sig... skrämmande. Det spekuleras i om vad ringen kostat, vad kungen tycker, vad drottningen tycker och vidare med massor av blabla osv...

Kungahuset enligt mig är en rest som jag vill läsa om i historieböcker. Inte aktivt vara med och betala när några inavlade kungligheter springer omkring med saxar och inviger saker... Ingen har än så länge lyckats förklara för mig varför vi ska kvar kungahuset.

Såvida vi inte gör det till en öppen sak för folket. Glasväggar i slottet så att vi allihopa kan gå dit och titta på dem. Som våra små husdjur. Vi ska ha dagar när barnen kan gå nära familjemedlemmarna i den kungliga familjen, klämma på dem lite och peta på dem med pinnar. Det kommer finnas skyltar med "Mata inte kungen! Han får sin mat av personalen." utplacerade vid alla ingångar. Givetvis ska vi installera kameror så att man kan logga in och se vad de gör dygnet runt. Då och då har vi avtal med andra kungahus i resten av världen med fina avelsprogram så vi håller genpoolen någorlunda intakt. Jag ser framför mig internationella tävlingar där alla länder åker dit med sina kungligheter i en trailer... visar upp dem på agility, tebjudning och invigningsklippning med sax... Jag lovar att "Best In Show" - pokalen kommer vara hett eftertraktad.

Blir det så... Då ska jag vara med och betala för kalaset.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0