Glutenallergi

Nu i jul kom beskedet att flickvännen har glutenintolerans. Eller allergi... eller... äsch, struntsamma.

Gluten = Dåligt.

Egentligen är gluten spannmål. Djurfoder. Om man nu verkligen ska äta sådant där kan man ju prata om hur länge som helst. Jag anser inte det. Det är inte så gott... jag menar bröd. Lyssna på ordet... BRÖÖÖÖD (säg det som du tror det låter på danska). Inte stoppar man BRÖÖÖÖD i munnen? Låter som man äter en dansk. För er som inte hängt med på bloggen, anser jag alltså att danska inte är ett språk, utan en sjukdom i halsen. BRÖÖÖD låter som en dansk uppfinning, alltså äter man det inte.

Sedan är det fan gluten i allt möjligt. Gluten i godis?! Spannmålsgodis! Mums. NOT! Plötsligt står man där som en idiot och läser ALLA små baksidor på alla produkter för att spåra upp det där skitämnet. För gör man fel en gång så är det kört i några månader. Hur svårt är det att skriva att saker och ting innehåller skiten? Vilket ansvar jag fick plötsligt!!! Enklast är att jag själv glutenvägrar! Fast det blir en mindre omställning för mig eftersom jag naturligt inte tycker om saker och ting gjorda på MJÖÖÖÖL. Säg ordet... MJÖÖÖÖL.... samma sak som BRÖÖÖD. Ser ni min röda tråd? Bra... för det gör inte jag.

Jag hatar gluten. (Fast jag tycker om danskar. Så länge de är tysta... och glutenfria).

Oj... vilket meningslöst blogginlägg. Stäm mig på danska vet jag. :)

Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0