CD-skivor?!

Jag undrar... vem använder cd-skivor egentligen? Det är mycket gnäll just nu om skivbolagen och deras minskade försäljning pga stora dumma Piratebay. Det är ju så sjukt korkat.

Svara mig nu... vem fan använder cd-skivor?!?! Jag bränner min egenhändigt stulna musik på någon cd-skiva någon gång då och då eftersom jag vägrar lägga pengar på en nyare bilstereo som man kan köra minneskort & usb på.
När jag flyttade tog jag alla mina skivor, gick till en affär i Malmö och bad dem lägga ett bud på rubbet.
"Tre", sa den tjocka mannen över disken när han tittat igenom skivorna. Jag trodde han menade 300 spänn för min flyttkartong med plastskivor i... men jag gick därifrån med 3.000. :) Skrockande strosade jag ut... räknades pengar och kunde inte fatta att någon idiot ville ge mig så mycket pengar för det där skräpet.

FINNS det människor som envisas med en hylla med för sin musik och tar skivorna en och en och byter och har sig? Självklart idag... men kommer de att finnas i framtiden? CD-skivan kommer att bli som när man kommer hem till någon idag, som drar fram vinylskivorna med glasartad fan-vad-jag-är-pretto-kåtblick och som bedyrar att nu minsann ska man få höra en skiva som den är menad att lyssnas på. Sedan raspar skiten igång och de sitter och myser åt raspet. Alla nickar gillande runt bordet och skålar åt svunna tider och bannar tekniken. Då och då snor någon åt sig en skiva och sticker näsan i fodralet och drar in ett djupt andetag och suckar. Stenålder...

Med andra ord - skivförsäljningen går alltså ned för att det är en föråldrad produkt. Det är smidigare att ha musiken på hårddisk. Tror de att vi ska orka att köpa en skiva och rippa den själva? Korkat. Och tittar man efter ökar den DIGITALA försäljningen stadigt för varje år.

CD-SKIVAN ÄR DÖD...
vi kan väl begrava liket innan det börjar lukta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0