Middagsbjudning och vegetarianer

Satt här och funderade på en grej. VARJE gång jag har blivit bjuden på middag hos människor som är vegetarianer så har jag fått stoppa i mig en jävla massa grönsaker. Veggobullar, bönbiffar, grytor... ja, alltså... listan kan göras lång. Jag kan tycka att en viss mängd grönt är gott men utan en köttbit så blir resultatet bara ett slags... "Jaha... nu då?" efter maten. Magen är besviken och ledsen efteråt. Pezster blir kraftlös.

Jag har själv haft middag när en vegetarian plötsligt annonserar sin närvaro. Det visste jag väl, får jag höra och får en blick som är lite sårad. Nej, det vet jag fan inte... har väl bättre saker för mig än att kolla vad mina vänner stoppar i munnen. Iallafall... Då måste jag slänga ihop något grönfoder till vederbörande. Nu blev det en rätt god pasta jag lyckades "nödlösa" situationen med. Kvällen fortlöpte trevligt.

Nu... typ några ÅR efteråt slog det mig plötsligt. Hur många gånger har jag fått KÖTT hos en vegetarian på middag? Just det... ALDRIG! Inte en enda gång har det levererats en liten fin köttbit mitt i den grönskande skogen på min tallrik. SÅ sjukt orättvist :)

Någon sa att det var väldigt äckligt för en vegetarian att ens hålla i kött. Men vad fan! Jag har morotsfobi! Lik förbannat står jag där och hackar upp de små asen till mina gästers sallad.

Nej... nu är Pezster upprörd. Från och med nu tänker jag kräva en biff vid sådana middagar annars tänker jag inte dyka upp. :) Alternativt att jag tar med mig ett litet rådjur som jag skjuter på plats och sedan tillagar själv i deras kök. Blodet kommer stänka på väggarna och jag ska besudla samtliga kastruller med min matlagning.

Framförallt ska jag nästa gång mitt hem blir infiltrerat av en vegetarian, bjuda på blodiga biffar i mängder. Kan de inte äta min mat kan de dricka vin på fastande mage istället. Med lite flyt domnar de bort snabbt när alkoholen kickar in.

Så... då var det ute... puuuh... nu känns det mycket bättre ;)

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

försök bjuda en vegan på någonting då hahaha

2009-03-11 @ 22:10:02
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Pezster

Sophy:

Usch... det är ju ÄNNU värre! Veganer är dessutom militanta... serverar du inte bra mat blir det säkert våld...

2009-03-11 @ 22:17:45
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

svar: det är ngt som inte var meningen att hända, freak of nature lr rättare sagt freak of clothes. Skrämmande.



Ja veganer e inte riktigt kloka i huvet, förstår inte vad dom lever på dock haha.

2009-03-11 @ 22:29:51
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Lina van der Putten

Haha :P nej jag håller med dig, jag hade aldrig klarat av att bli vegeterian!

2009-03-12 @ 11:40:22
URL: http://loveforfood.blogg.se/
Postat av: Pezster

Lina van der... osv:

Precis. Vegetarianer har ingen koll.

2009-03-12 @ 11:56:29
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0