Påpeka INTE det uppenbara, tack

Man går där och tar det lite lugnt på lunchen. På väg att dricka en god latte någonstans och solen skiner. Eftersom Malmö stad har fått "bygga-om-staden-damp" så ligger det en massa bråte vid Värnhemstorget. Jag råkar gå på en illa satt gatsten och snubblar till, jag greppar tag i en lyktstolpe med båda armarna i en slags omfamning och räddar min kropp från ett oförberett möte med marken.
"Höhö, snubblade du?" Utbrister en av de jag är ute med på lunchen.

Vad i... Vilken jävla kommentar.... Att jag på något sätt behövde hjälp med att komma på vad fan som precis hände? Såg mitt "nästan"-fall ut som något annat och han var tvungen och fråga? Jag svarade lite surt:
"Nejdå, jag gör alltid så var tionde meter och är dessutom kåt på lyktstolpar... Häng med nu för fan."

En annan klassisk kommentar är om du tappar något på marken... då kommer frågan:
"Tappade du den?"
"Nej... den ska ligga där... sedan ändrade jag mig och plockade upp den."

Det är måndag. Jag är lite känslig på måndagar...

Kommentarer
Postat av: ida

är vi inte alla känsliga på måndagar? ;) och jag förstår verkligen din irritation.

2009-03-16 @ 13:20:55
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: Sophy

hahahaaa liknar dom kommentarerna jag får varje dag av mina manliga kollegor :S

2009-03-16 @ 13:34:52
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Browny

hahahha



Aren't we all?



Eller nje, jag är alltid glad! =P

2009-03-16 @ 23:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0