Tjockskatt :D

Tänk er följande scenario:
En vääääldigt full kvinna raglar fram till baren med händerna famlande efter någonstans att hålla. Lyckas sätta sig - om än något vingligt - på barstolen. Försöker vilt viftande få tag på bartenders uppmärksamhet. Det lyckas till slut och hon säger:
"En schhtooooooor stark. Det är minschann vad *hick* jag schhhhka ha och schläng in några shotsssss med".
Bartendern tittar på henne och säger:
"Nejhej du, det går nog inte. Jag kan tyvärr inte servera dig mer sprit. Du är alldeles för full för att dricka mer. Det är för ditt eget bästa."

Tänk er sedan detta scenariot:
En vääääldigt tjock kvinna vaggar in på McDonalds med händerna längtandes efter disken att luta sig mot. Väl framme står hon - något böljande - framme vid kassan och ser glatt på tjejen bakom disken. Hon säger:
"En Big Mac & Co, plusmeny, en jordgubbsshake, en chokladmunk, en bit äpplepaj och en glass."
McDonaldskassörskan (inte vet väl jag vad de kallas) tittar på henne och säger:
"Nejhej du, det går nog inte. Jag kan tyvärr inte servera dig mer mat. Du är alldeles för tjock för att äta här. Det är för ditt eget bästa."

Det ligger faktiskt något i tanken. "För ditt eget bästa" är parollen. Vi tar det ett steg till...

Varför ska tjocka människor tvunget stå där och ösa in mat i munnen och babbla om hur svårt det är. Att det finns matberoende. Att det inte är deras fel och att deras kroppar "bara är sådana"... pffft.... skitsnack. Det finns en annan grupp som är beroende som får betala mycket för sin last... nämligen rökarna.

Rökare och snusare beskattas ruskigt mycket pga av deras ohälsosamma livsval. Det tycker jag faktiskt är rätt (jag snusar själv... har rökt). Det kostar en del med alla följdsjukdomar av rökningen... vilket leder mig in på fetma. Jag vill alltså ha en fetmaskatt - är du tjock så får du fan äta ordentligt ELLER betala dyrt för din ohälsosamma snabbmat! Fetma kostar lätt vården mer än vad rökning gör varje varje år. Speciellt eftersom tjockisarna hela tiden ökar i antal! Jag kräver lika villkor! Jag kräver dem NU innan jag mosas till döds på flyget eftersom jag fått mittsätet och en tjockis på vardera sida... ARGH!

För sakens skull (ni som hängt med min blogg ett tag vet redan detta)... jag menar alltså de där MEGAtjockisarna. Inte lite mulligt (kan vara vackert) utan de där proffstjocka människorna som fullständigt skiter i vilket. Ni vet... de där som om du puffar till dem så står de och wobblar i en vecka efteråt.

Hahahahaha... Tack till Mliisan för hela idén. Jag kan inte ta cred för den. Jag bara gillade tankesättet. KUDOS till dig!!!

Kommentarer
Postat av: Mliisan

All creds to you. tillsammans är vi oslagbara när det gäller i-landsproblem....

2009-03-09 @ 20:21:01
URL: http://mliisan.blogg.se/
Postat av: Maria

Hehe jaa men att beskatta onyttig snabbmat vore väl ändå något? Det vore ju suveränt faktiskt! Alltså, onyttig och ohälsosam mat borde vara dyrare än nyttig mat ju! Då skulle nog inte hälften av alla stora vara så stora... Good thinking!



Pheew... slutkörd efter att ha gått igenom din blogg idag! :-D

2009-03-09 @ 20:23:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Mliisan:

Precis :) Det krävs ju fan krafttag i det här jävla landet!

2009-03-09 @ 20:36:47
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Maria:

Tack. Det är "gloves off" nu tycker jag :)

Hahaha... vila! Var ju inte meningen att köra slut på dig ;)

2009-03-09 @ 20:38:05
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Kim den store

Sluta böla över dom feta! Sluta röka kan man men inte sluta äta bara ett litet problem i det hela.... Nog för att man kan höja skatten på skit mat.. Men resultatet blir bara att dom som är "fast" i snabbmaten få mindre pengar över till annat.... Men vi som inte är "fast" skiter i den vilket i sig är nra men då missar vi ju poängen med att höja skatten det va väl för att dom feta skulle sluta äta den skit maten?

2009-03-10 @ 00:26:26
Postat av: Pezster

Kom den store:

Jag bölar väl inte heller. Jag vill bara ha deras pengar. Om jag inte kan då deras pengar vill jag att de ska bli smala. Som jag ser det... win/win :P

2009-03-10 @ 00:30:58
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför stör det er/dig om är fet?? Jag är född FET men vist slutar jag äta så kommer jag bli smal och fin som alla andra....



2009-03-10 @ 00:36:16
Postat av: Pezster

Anonym:

Föddes du fet? Fan... fett med oflyt. Sluta äta?! Se där!!! Du har redan en plan! tummen upp

2009-03-10 @ 00:39:59
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Kim den store

Nej nu ska jag gå och tejpa igen munnen. Det blir till att sniffa brödsmulor som en annan knarkoman hela veckan så jag blir mindre "poff tjock" och bara tjock.



Kanske slipper undan lite skatt oxå

2009-03-10 @ 00:41:36
Postat av: Pezster

Kim den store:

Haha.. snorta bröd? Låter som en ny hälsokur i Aftonbladet inom en snar framtid.

2009-03-10 @ 00:46:19
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Kim den store

Just det! Jag ska bli rik på att kränga min hälsokur till feta typer som jag. Då har jag råd att köpa min mc shit mat när du kommer till makten...

2009-03-10 @ 00:54:55
Postat av: Pezster

Kim den store:

Hahaha... erhm... vänta nu här... Fet och med pengar... shit... jag upptäckte en lucka i mitt system... fuck!

2009-03-10 @ 00:56:52
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0