Vacuum i huvudet - [ett sommarminne]

En sommar när jag var runt 20 år så var vi några stycken som stack till stranden. Det var jag, en kille som hette Christopher och tre tjejer - Lina, Carro och Åsa. Vi var ordentligt utrustade och tog en plats på stranden och packade upp allting. Handukar att ligga på, ett strandparasoll, frysbox med både drinkmöjligheter och massor av öl. Här skulle det slappas.

Jag och Stoffe satte oss ned i solen och njöt av en kall öl.

Lina, som hade världsrekord i fräknar och rött hår satte sig under parasollen i skuggan och började smörja in sig med solskyddsfaktor en miljon. Carro - inte guds smartaste barn - satt och kletade in sig med sololja för att förbereda dagens frityrsession och tittade på rödhåriga Lina.

"Alltså shit vad du smörjer dig med det där. Du kommer aldrig att bli brun. Solen kommer typ aldrig att ta!" Kläckte Carro ur sig.
"Du, jag är rödhårig om du inte märkt det. Fatta som jag bränner mig med fräknar och allt."
"Men... kan du inte färga håret då?" tyckte Carro direkt.

Här blir det helt tyst. Jag och Stoffe fick öl i näsan när vi började skratta. Lina och Åsa bara stirrade på Carro för att sedan börja brista ut i skratt.  Jag lyckas, trots att ölen svider i näsan, säga till Carro:

"Men Carro, för helvete! Hon är rödlätt kallas det. Hennes hud tål inte sol så bra. Vanligt om du är rödhårig... ÅÅåååhhh..." Jag suckade och skakade på huvudet.
"Shit asså... ibland har du vakuum i skallen, Carro!" Kläcker Åsa ur sig och skrattar.

"Hmpf... bättre vakuum än ingenting." Säger Carro förnärmat varpå alla brister ut i gapskratt. "Vaddå? Vad är det som så kul?!?!" Frågar hon och tittar sig omkring som om hon missat någon kul händelse.

"Vakuum är ju ingenting, Carro! Det är tomt liksom... fan... skärp dig nu!" Åsa igen.
"Nehej... och rymden då? Där finns det vakuum... är det tomt där, eller?" Carro spänner ögonen i oss. Där fick hon oss, tyckte hon och log.

Kommentarer
Postat av: anna

hahah, tack för att du fick mig att skratta :D

2009-03-25 @ 04:26:55
URL: http://comeasyouwere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0