De dödade OiNK! Neeeeej!

Fniss... IFPI kämpar vidare.

Whac-A-Mole - har ni sett det spelet på ett tivoli? Eller på nätet? Hammaren är alltså IFPI och  "Molen" är fildelningssiter/tjänster.

Pang!
"Där fick vi en! hahahaha!!"
"Nej, kolla där kommer en NY! Ta den!"

PANG!
"Yes, vi fick den med!"

"Meeeeen, där kommer en till. Snabbt, hammaren! Slå!!!"
PANGBOMPANG!

Undrar när de ger upp. Förresten.. hur kul är inte deras namn. IFPI - "International Federation of the Phonographic Industry". Titta på bilden nedan. Det är Edison med sin Fonograf. Titta på honom. Där har du skivindustrin idag. Vi andra är lite längre fram.

image1
Stolt Fonografuppfinnare.

Grabbar och tjejer på IFPI. Lyssna nu här. CD-skivan är död. Den har varit död länge. Och konsumenterna är inte dumma i huvudet längre. Visst, en cd kostar 150 pengar. Men köper jag all musik som mp3:or så kostar det fan lika mycket! UTAN kostnaden för cd, trycksaker och plastfodral. Tror ni vi är helt dumma i huvudet eller? Sänk priset och ös ut musiken på nätet.

Nu ska jag fildela lite. Det gör jag på www.softmp3.com. Där finns musiken jag vill ha - men faktiskt inte KAN köpa någonstans eftersom jag ibland har lite udda smak. Något som för övrigt stör branschen. "VAD?! Vill de inte ha det vi har tagit fram till dem! Konstigt..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0