Den stora farsen... (TPB)

The Pirate Bay rättegången, eller farsen som jag gillar att kalla den, är över. Iallafall första ronden. Sanslöst att vårt rättsväsende kan döma så här. Känns inte bra att veta att våra s.k. domare är inkompetenta idioter. Hårda ord... jag vet. Men verkligen... det här går bara inte... Vad i helvete tänkte domarna på?!?!

Nu måste de ju fullfölja sin linje tycker jag. Nästa mål för åklagaren bör alltså vara www.google.com, en site som jag använder många gånger när jag vill hitta torrents (hör du det Pontén?! Jag fildelar ihjäl mig! Hjälp mig sluta!!!!).
Google är en site som gör det möjligt för mig att förbereda ett terrordåd om jag skulle vilja göra det, eftersom det går att hitta väldigt tydliga instruktioner om hur man bygger en bomb via den siten.
Google kan även länka mig till siter som berättar hur jag begår ekonomiska brott, hur jag bäst tar livet av någon och mycket, mycket mer. Alltså måste Google vara väldigt viktig för dem att stoppa.
Så vad tror ni.... kommer de att försöka stoppa Google? Verkligen?

Kommer de? Nej, självklart inte. De har nu alltså nu levererat precis det som nöjesindustrin ville.
Så... nu kan politikerna le och känna sig duktiga vid sina träffar med utländska ledare som går i musik- och filmindustrins koppel. De kan skaka hand, få klappar på huvudet som små hundar som lyckats utföra det uppdrag de fått av husse medan de viftar på svansen och dreglar på golvet av upphetsning. Är detta vår folkvalda regering? Niiiiiiiice!!!!

Det finns en annan industri som har samma "problem" som musik- och filmsnubbarna. Nämligen spelindustrin... men de agerar annorlunda. Hur kommer det sig? Jo, eftersom de gör spel och arbetar med just Internet inser de de absurda i att jaga sina kunder och döda bra tjänster. De erbjuder istället bl.a gratis spel med möjlighet att betala för att komma åt funktioner. Eller konsolspel som du kan sälja eller byta när du inte vill ha dem längre. Spelindustrin blomstrar! Ingen klagar nämnvärt... de anpassar sig, inser att framtiden är här. De erbjuder helt enkelt BRA tjänster. Som folk VILL betala för. Lär er för fan!

Man ska ALDRIG ska börja pilla med censur etc. på nätet. Det börjar lite försiktigt med svarta listor mot diverse saker, sedan en litet förbud, därefter en liten lag... och hoppsan! Där blev internet kontrollerat av regeringarna... vad fan hände? Detta var vi ju inte med på? Och precis där... får vi vad vi förtjänar.

Skulle den här domen vara en fjäder i hatten? Skulle detta vara bra och prestigefyllt för musik- och filmindustrin? Nej... jag skrattar åt det hela... verkligen... häng med mig nu på en liten tankegång...

För OM (om... det är inte slut än - de överklagar...) killarna skulle bli fällda i Högsta Domstolen och siten fortfarande finns kvar, vilket den garanterat kommer att göra, vad kallar ni det? Vill ni ha hjälp med att komma på det? Ok, då, bara för jag är så snäll... ordet ni letar efter är PINSAMT! Verkligen. Så... Sjukt... Pinsamt...
Allt ståhej, verkningslösa domar mot några killar som är alldeles för smarta för att låta lam-sveriges lagar fånga dem, är helt i onödan. För tekniken är här för att stanna... det hjälper inte att spjärna emot... vi fick möjligheten att spela in på kassettband... sedan på cd-skivor... finns det artister fortfarande? Jupp.
Hur kan man ha all denna historia och fortfarande undvika att lära sig?!

Kan tänka mig följande samtal mellan idiot-industrin och en medlem av pressen OM (och det är ett stort OM) killarna bakom Piratebay blir fällda efter några år till av processer:
"Öh, vi har vunnit en viktig seger!" Pontén ler och ser ut som... tja... PONTÈN...
"Men siten är ju fortfarande uppe?" Reportern undrar...
"VI HAR VUNNIT EN VIKTIG SEGER!" Skriker Pontén... som ser ut som en... tja... Pontén!
"Men... siten..." Försöker reportern...
"VI HAR VUNNIT EN VIKTIG SEGER! Det är viktigt!" Skriker Pontén... drar tummen till munnen samtidigt som han försöker hålla för öronen med resten av sina kroppsdelar. Lägger sig i fosterställning och blir till en liten pöl av tårar...

Jag gillar inte var mitt land har hamnat... ärligt...  jag erkänner inte den nuvarande regeringen i den här frågan, jag erkänner inte deras tolkning av lagen, jag erkänner helt enkelt inte deras makt över mig när det kommer till det här med Internet och integritet. Det kan jag ta ifrån dem. Mitt erkännande av dessa lagar och domar. Det är inte mycket, men det är MITT. Det är en sak som JAG kan förvägra dem.
 
Mitt land är ockuperat av idioter brukar jag klämma ur mig då och då på bloggen... Tyvärr verkar det vara så.
Det kommer inte bli bra... inte så länge alla svenskar nöjer sig med att gnälla i några veckor och sedan bara ge upp och acceptera det som beslutats...
Sluta för fan knäppa upp byxorna och börja er framåt!!! Var tog vikingatakterna vägen? Försvann de i takt med att vi blev trygghetsfreaks och började eftersträva fina hus och bilar? Att det är bättre att vara tyst, klaga lite då och då... men inte för högt! För då kanske vi blir av med allt det där fina vi värdesätter så mycket.

Se er i spegeln alla ni som är ok med allting som händer nu, rättegången mot Piratebay, IPRED, Acta, IT & Telekomlagen... ni som säger att "det är lugnt så länge man har rent mjöl i påsen"... titta väldigt noga på er själva... för ni är farliga för mig. Ni är blinda för historien och för dumma för att rösta. Ni är terroristerna i mina ögon och jag tänker bekämpa er på alla sätt jag kan.

Slå tillbaka där det gör mest ont på dem. Ge dem inga pengar! Gör ett totalstopp i konsumtionen!
JAG tänker då inte spendera en enda krona på film och musik från och med nu. Det enda jag tänker göra är att handla ett konsolspel lite då och då... av en bransch som vet bättre än att jaga sina kunder.
Och gå genast med i Piratpartiet. Det har jag gjort.

Fingret åt hela industrin helt enkelt. Utan mina pengar är ni INGET!

Ett citat:
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin

Ett citat till:

When the Nazis came for the communists,
I remained silent;
I was not a communist.

Then they locked up the social democrats,
I remained silent;
I was not a social democrat.

Then they came for the trade unionists,
I did not speak out;
I was not a trade unionist.

Then they came for the Jews,
I did not speak out;
I was not a Jew.

When they came for me,
there was no one left to speak out for me.

Av Martin Niemöller


DN, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, - SVD, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 - AB, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, - EXPRESSEN - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Kommentarer
Postat av: Kocken

skål

2009-04-18 @ 05:58:48
URL: http://allaeramammor.wordpress.com
Postat av: Matthias

Jag är arg och frustrerad precis som du men jag nöjer mig inte med internet för lagarna som har kommit och är på väg gäller lika mycket för det verkliga livet. Kontrollen på internet är bara en del.



Förresten, ang rent mjöl i påsen så har jag skrivit lite om det.



http://blogg.tezla.com/2009/03/13/det-gor-inget-jag-har-anda-inget-att-dolja/



Tjipp!

2009-04-18 @ 07:59:35
URL: http://blogg.tezla.com
Postat av: Oscar

18-åriga mördare fick 3 år (brottet var dessutom brutalt, och han dömdes för mord), medhjälp till upphovsrättsbrott gav dem 1 år i fängelse. Gruppvåldtäktsmän får några månader, möjligtvis 1 år.



Vad fan är det för jävla rättsväsende vi har? Kommersiella intressen anses värderas högre än människors liv. Det är blandning av flummiga vänster värderingar a lá 70-talet, och kommersiell styrning. Rådmännen i våra domstolar är vidriga människor (främst HD).



2009-04-18 @ 11:46:55
Postat av: ipse Cogita

Bra skrivit. Håller med och jag snor med mig citatet av Martin Niemöller. Det har ett djup och det är en skrevspark till "rent-mjöl-folket"! Det finns ju andra om har uttryckt sig i liknande riktning typ:

–Det är inte de onda jag fruktar utan de tysta goda (eller så)...

2009-04-18 @ 12:48:46
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Seriestrip

Är inte alla pirater - fast ingen vill låtsas om det?

2009-04-19 @ 11:57:45
URL: http://www.seriestrip.se
Postat av: JanE

"Ni är blinda för historien och för dumma för att rösta."



Så sant, så sant.

2009-04-19 @ 18:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0