Det är de små sakerna...

Det är de där små sakerna som jag stör mig på.
Den där jäveln som ligger i 50 på 70-vägen.
Den där idioten som ska fumla med växel i sin myntbörs vid kassan medan kön ständigt växer.
Det där ASET som ligger och vägrar köra ut i vägrenen... med en klisterlapp på bakluckan som det står "Väggrenskörning avgör JAG!" på. Fetpucko!
Den där knasten som går framför mig på trottoaren och stannar upp så man nästan går in i människan.
De där dåliga ursäkterna till banktjänstemän som står och snackar och garvar när det är en kassa öppen och halva Sveriges befolkning står därinne med en kölapp.
Den där idioten där jag bor som gör en "sänk farten"-gest med armen när han står och klipper sin förbannade häck. Jag kör dessutom i 30 på hans fjantiga väg... pucko!

Vi människor har en slags spärr som gör att vi inte går fullständigt amok när vi råkar ut för sådana saker. Jag vet inte varför man håller igen... antingen för att det skulle vara olagligt att preja av vägsnigeln vid omkörningen... eller olagligt att gå och hämta en banktjänsteman genom att dra dem i örat fram till en tom kassa... Det hade innebärit någon form av böter etc... och det är det ju trots allt inte värt.

Men det är tur det där... att den där spärren finns...

När jag själv har en sådan där dag när jag blir exponerad för extra mycket idioter... tja... då hjälper den här låten nedan. Har du en dålig dag? Ta fram hörlurarna, maxa volymen och tryck på "play". Luta er tillbaks och tänk "UNDAN idioter!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Vi människor har en slags spärr som gör att vi inte går fullständigt amok när vi råkar ut för sådana saker."?! Nej Pezster, det är du, DU och kanske jag och några fler då, som reagerar så! :-P

2009-04-14 @ 18:46:45
Postat av: Maria

Hmm det var jag som skrev det där där ovan om du inte fattade det förstås! Hehe

2009-04-14 @ 18:47:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0