Skrämselpropaganda!

Hahaha.. .skrämselpropaganda! I massor! Då blev det ännu tydligare vilka intressen som styr tidningarna.

– Den normala fildelaren vill inte riskera ett långt fängelsestraff och böter på miljoner bara för att få se en film. Då köper man hellre filmen. Det är tydligt att domen haft effekt, säger Henrik Pontén.

Ok... för det första... siterna som stängts ned är skitsiter enligt mig. Kvar finns www.thepiratebay.org (va?! Ojdå? Fungerade inte domen?) och en annan bra site är www.tankafett.com (grymma hastigheter!). Sedan kan jag tipsa om Google med.

Vad gäller fjanten Ponténs uttalande så fattar jag inte... den normala fildelaren? Jag? Skulle jag hamna i finkan i en lång tid och bli skyldig en massa pengar?! Neeeeeej... klart inte. Så, tyvärr lille Pontis... jag blev inte ett dugg nervös. *gäsp*


:) Jupp... Pezster har ritat lite. Den kan ni sno, göra om... tja... gör vad ni vill om ni vill ha den. Den är er. Kopimi-style ;)

Om ni nu ursäktar mig ska jag koppla in en ny hårddisk. Den jag har nu börjar bli full!

Kommentarer
Postat av: Eva

det e nog ingen risk för de som laddar ner ngn film då o då? ;)

2009-04-20 @ 16:05:10
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Illwill

Det bästa med det hela är att om jag letade upp Pontén och grovt misshandlade honom så skulle jag få kortare straff och mindre böter än om jag åkte fast i hans häxjakt.



Nu kommer jag självklart inte göra det, då det inte finns speciellt stor chans att de kan komma åt mig...men tanken får man väl iaf ha? :)



Det vore dock väldigt roligt om Pontén i hemlighet jobbade för Piratpartiet, då han trots allt är deras främsta förkämpe. Han är för Piratpartiet vad Mona Sahlin är för "Alliansen" trots allt. Om vi bara nu kunde få vår media att sluta med lögnerna så SD kunde få samma skjuts av "you know who".



2009-04-20 @ 16:51:01
Postat av: jones

haha de rätt pissa dem i ansiktet.. men tvivlar inte på att de nångång tar en normal snubbe som tankar normalt mycket för att bara statuera ett exempel o det hade varit bull att vara det exemplet

2009-04-20 @ 16:54:40
Postat av: Pezster

Illwill:

SD har inget alls med detta att göra. De är fan klåpare som ställer till det för sig själva hela tiden. Spelar ingen roll om de hade fått grym medvind... de hade sabbat det för sig själva på något sätt ändå.

Här får man BARA nämna Piratpartiet! Hör ni det?!

2009-04-20 @ 16:59:21
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

jones:

De KAN inte göra det exemplet av mig. De letar säkert, svär över IP-nummer och har sig. Jag är deras pinne i ögat, deras mutter i såsen och tuggummit i deras hår. Hahaha...

Oj... titta! DEN har jag inte sett klick startar Utorrent...

2009-04-20 @ 17:03:03
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Eva:

Man ska nog tänka sig för... men en och annan film lite då och då är nog safe, alt. tanka lite, lite hemma, lite mer på jobb och massor på wifi ute på kaféer och dyl. Kör med VPN annars... då är det lugna puckar.

2009-04-20 @ 17:05:21
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Håller fullständigt med dig.

2009-04-20 @ 17:17:46
URL: http://christoffershelvete.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Det är kul att dom tror att folk kommer börja köpa mer filmer och musik, det lär inte hända!

2009-04-20 @ 17:26:37
Postat av: Pezster

Sanna:

Precis! Jag handlar sedan ett år tillbaks musik och film för NOLL kronor. Jag köper dock gärna spel för den branschen är inte fast i det gamla... de har gått en smartare väg. För att jag ska börja spendera pengar på musik och film igen kräver jag Ponténs avgång samt att han måste stå med ballerinadräkt på Sergelstorg under en hel månad. Då ska jag köpa EN dvd-skiva.

2009-04-20 @ 17:45:31
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Some guy

Want a tip... use wireless...

If you want to download without any problem, find an unprotected wireless network and use it... They cannot track your IP by doing this. If they try to track it, they only get the IP of the router you are hooked up to. However, this can cause problems for the people that do not encrypt their networks.



I would never give out this information normally, but I am so angry withthe Swedish system and their tactics to scare everyone...

2009-04-20 @ 18:20:45
Postat av: Fidde

När Pontén utvisas från sverige för all framtid är dagen då jag tänker börja betala för något.

Hade inte haft nåt emot att betala nu alls om det bara fanns tjänster som kunde tillgodose mig med det jag vill ha (tyvärr finns det bara olagliga alternativ än så länge) men ne fan, nu blir det köp-strejk tills Pontén är utkastad och utvisad.

2009-04-20 @ 18:36:43
Postat av: Pezster

Someguy:

Erhm... that´s sort of common knowledge you know...

I usually don´t tell ppl this... but it is... ;)

But hey! Thanks for sharing! :P

2009-04-20 @ 18:58:05
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Dennis

Bra!

Sluta inte ladda ned! Trotsa! TROTSAA!

2009-04-20 @ 19:32:36
Postat av: Pezster

Alla:

Allt detta anonyma är ju bara löjligt. Hahaha... jag släpper INTE igenom era kommentarer med era funderingar för att ni är ANONYMA! Svårt att fatta?

Läs här:

http://aku.blogg.se/2009/april/kom-pa-en-sak.html



Så vet ni vad som gäller!



Till alla andra! Sjukt roligt att ni är här! Kör hårt bara!

2009-04-20 @ 19:36:12
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Fjontén

Här är ytterligare en torrent sida:

http://btjunkie.org/

2009-04-20 @ 19:56:31
URL: http://btjunkie.org/
Postat av: jones

du jag har en teori.. vänligen kommentera. borde det inte vara lugnt att seeda porr? Känns som porrindustrin är ute efter att stämma en? så kan man köra hit n run på alla andra fina filer.

2009-04-21 @ 12:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0