Lunch - Chinabox



Jag och min kollega stack till Chinabox... nyöppnat snabbmatsställe över gatan där vi jobbar. Skulle vi inte gjort...  Fy fan. Frityrdeg med små, små kycklingbitar i, några knastriga vårrullar med... ja... rullar?!... Efter lite forskande hittade jag några små ensamma grönsaker i mitten. Sunkig sås, sunkigt ställe med sunkiga gäster. Usch. Ät alltså inte där.

"Nudlar, kycklinggryta och vårrullar, tack!"
"Kycklingspett?"
"Nej, kycklinggryta!!!!"

Sedan lägger hon upp friterad kyckling på min tallrik. Pajas. Allting sker under typisk kinesiskt dampstress så att man liksom inte fattar förrän man sitter ned vid bordet och stirrar på sin mat...

"Men vad fan... kycklinggryta sa jag väl?" En blick över axeln bort mot kön så upptäcker jag att jag inte pallar säga till... så jag åt frityrdegen och bestämde mig för att aldrig mer äta där.

Givetvis var det fel på min kollegas beställning med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0