MiljöJihad

Ojsan då, vad det här med miljön var känsligt. Tydligen får man inte säga "vänta nu lite... jag håller inte med..." när det gäller miljön, utan att det kommer folk skrikandes om att man inte är riktigt klok.
Om man inte - utan att tveka - genast hoppar på miljöhotståget och sväljer all information som en snäll idiot om hur illa det är med planeten utan att ställa några som helst frågor, så är man direkt fienden.
Känns som religion eller hur? Om man ställer frågor eller faktiskt bara undrar något så - PANG! - har man fått en miljö-jihad på sig. Jag förväntar mig nästan att se skäggiga studenter med miljöbanderoller stå utanför min lägenhet, mässandes att det är mitt fel att undergången är nära. Allt bara för att jag inte tänker släcka några lampor.

Lugna er nu. Världen kommer inte gå under pga av att några tycker olika, men ni som är så där superengagerade ska bara veta att jag ser likadant på er som jag gör på religiösa fanatiker. Ni har samma blick, samma oförmåga att lyssna och samma oförståelse för de som inte lyssnar.

Visst är miljön viktig, men det här är enbart LÖJLIGT! Kan tänka mig att det kommer bli en del diskussioner om vem som inte släcker sina ljus - och det är DÄR allting faller. Släck ni om ni vill, men ge fan i att bry er om ifall jag gör det eller inte. Vill ni vara - som jag sagt innan - den där fårskocken som blint följer massan så är det fine med mig. Dock kommer jag stå vid sidan om och skaka på huvudet.

Det är den nya religionen... marken sjunker! Vulkaner exploderar! Isen smälter! Översvämningar!!! Stormar!!! Ojojoj! Spriiiing vi kommer och dööööö!!! Det står i tidningarna så det måste vara sant!

Bläddra runt bland hysterin bland mina hysterilänkar vet jag.
Stockholm, Jorden, Samling nötter, Sverige, NSF, Friggebod, Tundran, Suck, Hela Sverige, Sydis, Svd.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hehe jaa men precis så ja! Du upprepar ju bara min kommentar här ju! ;-)

2009-03-28 @ 12:19:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Anders

Mycket bra skrivit. Jag saknar en saklig debatt om miljöfrågorna. Ett forum där jag kan ställa kritiska frågor utan att bli utpekat som en rättshaverist.

Miljö"debatten" dag påminner lite om invandrardebatten som ägde rum i slutet på -80talet. Om man ifrågasatte nåt i diskussionen, så blev man uthängd som en rasist. Jag kan känna lite av samma vibbar när det gäller miljöfrågorna..

2009-03-28 @ 15:24:59
Postat av: Tisdag

Earth Hour är en massmediavänlig miljömanifestation, inte ett reellt försök att sänka elkonsumtionen. Den är välkommen; finanskrisen har nästan skrämt ner miljödebatten (och nödvändiga politiska beslut) under jorden.



Att utbilda, övertyga och motivera varenda kotte är helt ogörligt; det är du ett tydligt exempel på. Vi behöver styrmedel som leder till att ekologiskt slöseri reflekteras i rena pengar.



Earth Hour är ett budskap till de politiker som kan besluta om dessa styrmedel. Ett stöd för dem som är förmögna att ta till sig naturvetenskapens rön. För dem som begriper vad som bör göras.



Massmanifestationer får alltid lite av löjets skimmer, särskilt om kvällspressen blir inblandad. Ändå: Miljoner människor visar vilja! Förhoppningsvis sveper vi med kappvändarna och får beslut om några reella åtgärder.



(För övrigt: Nedlåtande tillmälen om dina meningsmotståndare får dig inte att framstå som eftertänksam).

2009-03-28 @ 16:07:11
URL: http://tisdagssagor.blogspot.com
Postat av: Pezster

Anders:

Precis! Varför får man inte fråga!?

2009-03-28 @ 17:03:50
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Tisdag:

"Ett stöd för de som är förmögna att ta sig till naturvetenskapens rön"?

Men snälla... suck... det finns TVÅ läger i den här debatten och du och dina likar är helt övertygade om att just er "gud" är rätt. Just detta jag stör mig på... ni TROR VERKLIGEN att det är så... och sedan gömmer ni er bakom "vetenskapliga rön"... det finns andra vetenskapsmän som inte alls håller med... men de väljer ni att inte lyssna på. Än så länge har de presenterat mer trovärdig info och gjort det utan att ljuga.

Jag försöker inte framstå som eftertänksam. Jag tycker... utan att hymla om det... att de som redan nu har bestämt sig att lyssna på klimathysterin och agera därefter är idioter.

2009-03-28 @ 17:10:43
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0