Sjukt...

Det här är bara sjukt. Läste i Aftonbladet om den stackars kvinnan som fick syra i sitt ansikte bara för att hon inte ville gifta sig med en man. Mannen ska självklart straffas, hårt! - för det där är ju helt sjukt. Jag menar, syra i ansiktet!?!? Det verkar vara en tradition i vissa kulturer. Sunt... verkligen.

Sjukare är dock straffet?! Att kvinnan själv ska droppa syra i mannens ögon? Låter som en dålig film? Vad fan tänker de styrande i Iran med? Har de ens en hjärna? Snacka om barbariskt! Det är statsmakten som ska utdela straffen... ingenting annat är acceptabelt. Innan fanns det fängelse, böter och dödsstraff... nu ska tydligen tortyr in på skalan med.
Det är så primitivt att aporna vid cocktailpartyn i djungeln kommer förneka all släktskap med oss människor.
"Människorna? Vi släkt? Hahaha... nej... erhm... var har du hört det... host... finns det mer sprit?"

Suck... bygg en mur runt länder med sinnesjuka regeringar. De kan ju fylla i blankett A14 - "Ansökan om murborttagelse" när de hoppat på 2000-talet.

Uppdaterat... CNN gjorde ett reportage om det med:


Kommentarer
Postat av: Magnus

"Suck... bygg en mur runt länder med sinnesjuka regeringar. De kan ju fylla i blankett A14 - "Ansökan om murborttagelse" när de hoppat på 2000-talet."



Kunde inte sagt det bättre själv!

2009-03-29 @ 23:34:39
Postat av: Someone

Vadå sjukt.. Hade någon dödat någon i min familj så hade jag garanterad gjort allt för att den människan inte skulle få fortsätta leva om nu inte regeringen fixar det åt mig som i USA genom dödsstraff, och samma gäller ju grymma saker som denna kvinna utsatts för, varför ska han få se när han sett till att en annan kvinna aldrig kommer göra det? Helt rätt anser jag, först tänkte jag att jag ville bo i USA för att dom har dödsstraff, men nu får jag nog ta och flytta till Iran :)

2009-03-29 @ 23:48:08
URL: http://Blabla
Postat av: Pezster

Magnus:

Sjukt är det... Tack för kommentaren!

2009-03-30 @ 00:25:00
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Someone:

Först... eftersom du inte fyllde i vare sig länk eller annat seriöst så visste jag ju från början att du skulle bete dig ointelligent i din kommentar.

Klart du ska flytta!!! Du är lika primitiv i ditt tankesätt som de är, så egentligen är det inte så att du flyttar... du åker hem. Tummen upp för det.

2009-03-30 @ 00:27:35
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Mattias

Someone: Ska då anhöriga till den du hämnats på få hämnas på dig? Det skulle ju bli en våldsspiral utan slut.



Och tänk på alla de som felaktigt döms för brott. Hur många oskyldiga skulle inte mista livet eller skadas för att anhöriga eller offer ska få hämnas?! Ditt resonemang har ingenting att göra i ett civiliserat samhälle.



Ja, du kanske skulle flytta till Iran.



2009-03-30 @ 00:43:46
Postat av: Pezster

Mattias:

Skönt att se att det inte bara var jag som tyckte han var knepig...

2009-03-30 @ 00:51:53
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Poise

Jag kan se hur det ur ett samhälleligt perspektiv är fel till att börja med att låta denna kvinna utdela straffet själv men också att straffa genom tand för tandtänkande men.. och ett stort men här. denna kvinna har förlorat allt, hela hennes liv är förstört och kommer aldrig bli bra igen, den skada denna man gjort henne är så stor att ur hennes perspektiv är en hämd något att leva för och göra istället för att tex ta livet av sig, för henne betyder inte världen något längre, varken lagar eller annat för det är allt förstört för henne. Så ur hennes perspektiv kan jag se att det är rätt.

Sen kan jag själv tillochmed känna att just denna typ av brott där man förstör en annan människas liv genom att skada den varelse denne är, genom stympning som i detta fall eller psykisk skada som tex pedofili så vete faan om jag tycker tand för tand tänkande är rätt. Alternativet är att de som gör sådant här ska hanteras med dödsstraff. En människas kropp och psyke ska vara okränkbart. Görs det ändå ska straffet falla tungt.

2009-03-30 @ 00:59:12
Postat av: Emelie

Ville bara säga att det var kul att läsa ett så välskrivet blogginlägg och att jag håller fullständigt med dig! Självklart känner jag med kvinnan, syra attacker är så sjukt fegt och fel, speciellt för den anledningen. Men sen tycker jag att hon sjunker till precis samma låga nivå som förövaren när hon gör precis samma sak emot honom. Det måste ju finnas något annat sätt att bestraffa honom på som också är avskräckande...



2009-03-30 @ 01:06:38
Postat av: Pezster

Poise:

Erhm... Det är ALDRIG ok för en statsmakt att låta någon som råkat ut för något sköta det själv med statsmaktens välsignelse. Som Mattias sa... då kan mannens efterlevande agera igen... och så är spiralen ett faktum...

Som en tänkande varelse måste jag motsätta mig mot varje försök att rättfärdiga detta. Det är primitivt och sjukt. Oavsett hur man vänder och vrider på det.

2009-03-30 @ 01:07:21
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Emilie:

Tackar! Jag håller med dig... klart han ska straffas! Samhället ska reagera kraftfullt... men att låta henne vara "bödel"... sinnessjukt.

Kvinnans kommentar säger allt: "Nu gnyr han för sin nåd och ber mig att åtminstone låta honom ha ett öga kvar. Men det är för sent för det"

Sjukt...

2009-03-30 @ 01:10:57
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: A-palle

Som en tänkande varelse så borde du oxå ha koll på att det är en helt annorlunda kultur där borta. De växer upp med sånt där, precis som vi växer upp med straff som vi tycker är normala.



Det konstiga jag kommer att tänka på i artikeln är hur "Hon berättar om sina planer på att återvända till Iran iklädd jeans, t-shirt och slöja." Som någon slags protest mot islamistisk kultur samtidigt som hon vill rättfärdiga den med personlig hämnd. Dubbelmoral kallar jag det.

2009-03-30 @ 02:55:48
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: neut

Someone: vilken förbannad pöbelmentalitet. Ta du din familj och flytta till Iran, ingen lär sakna dig i mer civiliserade trakter.

2009-03-30 @ 05:17:12
Postat av: gastlind

Naturligtvis är det inte riktigt konventionell metod att utdela straffet - men straffet i sig ser jag inga problem med. Du påstår att en syraattack är jättehemsk. Ska det då inte återspeglas i straffet?



Och till Magnus: Du anser alltså att mördare ska ha mänskliga rättigheter? Att de ska få mörda gång på gång utan att ha gjort sitt? Som jag ser det förbrukar man sina rättigheter när man begår allvarliga brott. Allt annat är absurt och leder till att man kan begå jättehemska brott utan risk för vettiga straff.

2009-03-30 @ 07:58:05
Postat av: Felicia

Sjukt?? sjukt är sveriges rättsystem, där du hinner döda flera under ditt liv och sen hinna strutsa runt som inget hänt. Livstid? tycker du livstid är 8 till 12 år?

Är det rätt att sätta våldtäktsmän fria så de kan gång på gång våldta som de gör i Sverige? Ska det vara civilicerad?

Sverige har det sjukaste rättsystemet i världen tycker jag. Man kan gruppvåldta en ensam drogad kvinna och ändå bli frigiven.

Själv tycker jag att de borde köra upp tjocka pålen i deras röv som straff en gång om dan för resten av deras liv.

Jag tycker det är helt rätt att hon får hämnas så inga jävla idioter till män ska hälla syra i ens ansikte i framtiden. Om de vet att de kan straffas på detta grymma sättt kanske det tänker innan de gör något så fruktasbvärt mot en annan människa.

2009-03-30 @ 08:18:00
Postat av: Pezster

Gastlind:

Läs inlägget så ser du vad jag har problem med. Pfft... idioter som inte läser först innan de kommenterar...

På fullt allvar... jag läser vissa av kommentarerna och inser hur skadade ni är! Snacka om att ni borde flytta till Iran! Verkligen! Om ni tycker det är så bra så lämna då för fan landet! Ni är för korkade för att ha medborgarskap... vänligen lämna in passet innan ni lämnar landet...

2009-03-30 @ 08:45:10
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Me

"Kvinnans kommentar säger allt: "Nu gnyr han för sin nåd och ber mig att åtminstone låta honom ha ett öga kvar. Men det är för sent för det" "



Det här kallar du sjukt, men det är helt naturligt för någon som råkat ut för sådant att känna så. Sedan kan man diskutera rätt eller fel, men det är inte sjukt att hon känner sådär, han var ju knappast nådig mot henne.

2009-03-30 @ 08:46:41
Postat av: Pezster

Felicia:

Jag pratar om Iran nu... att Sveriges system inte fungerar kan jag bara hålla med dig om. Vill jag ha det som i Iran här? Absolut inte. Aldrig någonsin.

Ska jag vara helt ärlig så är det människor som du som skrämmer mig mest. Så länge "rätt skäl" finns, så kan vi mörda, plåga, tortera etc... civiliserat... verkligen...

2009-03-30 @ 08:47:41
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Me:

Det är sjukt av Irans ledande att kvinnan kommer i den sitsen att hon faktiskt KAN göra det. Att det ens tillåts. Som sagt... statsmakten ska döma samt utföra bestraffningen. Jag hade haft mindre problem med allting om det var en "bödel" som skulle gjort det istället.

2009-03-30 @ 08:52:56
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Jonte

"Barbariskt"? Kan du inte komma med ett bättre argument? Nej, jag kan faktiskt förstå det efter som det inte finns några starka argument EMOT faktumet att detta är rättvisa. Det handlar inte om att vara "barbarisk", det handlar om rättvisa som är en ren mattematisk självklarhet. Odjuret kastade syra i hennes ögon! Att hon nu inhaver rätten att göra samma sak mot mannen är lika självklart som att solen går ner.

2009-03-30 @ 09:23:11
Postat av: F.N

Mycket bra inlägg. Kommer från Iran själv och håller med dig till 100%. Men hoppas att innan "man bygger en mur runt länder med sinnesjuka regeringar" låter människor som inte håller med denna sinnesjuka regering får flytta ut. Vilket är mer än 70% av Irans befolkning.



Människor är grymma!

2009-03-30 @ 09:31:47
Postat av: Gustav Haue

Undrar om ni skulle vara lika hærligt førlåtande och medmænskliga om ni sjælva hade fått syra i øgonen...

We shall overcome!!

2009-03-30 @ 09:46:51
Postat av: Pezster

F.N:

Tack. Jo... jag tror som du att minst 70% gladeligen hade avsatt regeringen där nere... egentligen är det ju orättvist... deportera regeringen till månen istället och låt landet blomstra under ny ledning!!!

2009-03-30 @ 09:47:18
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Jonte:

Det är därför du borde flytta dit istället. Sedan att du stavar som du gör visar bara mig att alla dina indianer i kanoten inte paddlar åt samma håll.

2009-03-30 @ 09:49:48
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Gustav Haue:

We shall overcome?! Haha... det är du och Friggebod som sjunger tillsammans?

2009-03-30 @ 09:51:06
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Anders skog

det är hon som vill hälla syran på honom och det är just det han gjode mot henne.

hur kan det mistolkas.

han ska inte undkomma med ett straff som han sedan kan leva ett bra liv efter.hon kommer aldrig få det bättre för att hon fick hämnas. MEN SÅ ÄR RÄTTVISAN.

straffet är grymt men så är BROTTET oxxå

2009-03-30 @ 10:29:32
Postat av: Robert

Tycker att det är helt rätt att hon får "hämnas", tycker vi borde ha samma sak i Sverige. tänk vad våldet skulle kunna gå ner... Mer rätt åt folket!!

2009-03-30 @ 10:41:46
URL: http://:=
Postat av: Pezster

Anders Skog & Robert:

Ni borde träffas och dela era små världar med varandra.

Suck... mitt land är ockuperat av idioter.

2009-03-30 @ 10:52:14
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: K

Felicia:

Håller med dig! Dock kan man väl säga att Iran är för hårda medan Sverige är för mesiga!!! + "spiral-effekten" som vissa här talar om e ju bara korkat resonemang! Så här funkar "ett öga för ett öga", skyldig utsätts för brott av en skyldig, den skyldige straffas på samma sätt! 1 brottshandling straffas med samma handling, sedan är det slut med det. Handlingarna tar ut varandra, leder inte till en spiraleffekt!!! anhöriga till den skyldige kan ju inte åberopa samma straff!

2009-03-30 @ 11:05:24
Postat av: Pezster

K:

"spiral-effekten" som vissa här talar om e ju bara korkat resonemang"

Smart... så all forskning om att grymmare/hårdare straff INTE leder till mindre brott är helt fel? Det har du själv kommit på i din soffa framför tv:n? Waow... du är ju toppen. (IRONI om det inte gick fram).

Jag börjar undra om vissa människor inte är för dumma för att ha en åsikt.

2009-03-30 @ 11:14:19
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj vilken diskussion du fått till här då idag!



Man kan aldrig rättfärdiga våld mot en annan levande varelse som hämd. Dödsstraff och tortyr hör inte till den tänkande människans handlingar. Det är babariskt och djuriskt rakt av. Att handla utav hämd är enkelt, det är väldigt mycket svårare att handla utifrån tanke och medmänsklighet. Självklart ska han straffas och straffas hårt, men det är ju just den här typen av kultur och rättssamhälle som från början har ställt till det.



Det är fan läskigt att läsa vissas kommentarer här. De måste ju driva med dig Pezster för ingen kan väl vara så jäkla dum eller?

2009-03-30 @ 11:18:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Puh... äntligen en vettig människa...

Jag hoppas det är ett tidigt aprilskämt för att driva med mig! Det hade varit skönt...

2009-03-30 @ 11:24:38
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Pezster

Jonte:

Nej... jag publicerade INTE din senaste kommentar om du nu är här för att tjafsa vidare. Jag tröttnade helt enkelt på ditt tjat om "sann rättvisa" och hur du vill rättfärdiga ett primitivt tänkande.

2009-03-30 @ 11:28:33
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Jonte

Anders skog:

Jag är glad att det finns åtminstone NÅN annan här som har alla skruvarna åtdragna medan dem verka lostna hos alla andra.

2009-03-30 @ 11:31:14
Postat av: Maria

Men hallå, hur kan man säga till en person att det är fel att utföra en viss handling och sedan göra samma sak själv? Om vi tar dödsstraff till exempel, en person mördar någon och då ska staten gå in och mörda den personen för att den gjorde fel. Gör inte staten samma fel då? Såklart den gör!!!



IDIOTER säger jag bara!



Klart jag är vettig! ;-)

2009-03-30 @ 11:36:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Richard Girard

När jag läser här undrar jag om ni verkligen har alla hästar i stallet.

Det enda som är sunt med länder som iran är deras straff,Hade jag varit drabbad hade jag med hällt syra gladligen i hans ögon.



Hade nån mördat mitt barn skulle han aldrig kommit undan med dom sjuka och låga straff vi har i sverige likaså om en pedofil skulle våldfört sig på mitt barn.Jag skulle hämnas utan mista tvekan skulle aldrig kunna leva med att jag inte gjort nåt förutom med att sitta med armarna i kors.



Antingen har ni aldrig blivit drabbade av sjuka eller kriminella om ni hellre vill kalla dom det eller så är ni vänsterpack och då förstår jag då ligger ju iq nivån med neandertalarna.



Slår vad en tia om att ni säger tack så mycket om ni råkar få en smäll på käften.

2009-03-30 @ 11:46:40
Postat av: Pezster

Richard Girard:

Det är en rätt stor skillnad det där... om du tar lagen i egna händer så är det upp till dig. Det får du ta konsekvenserna för.

Det är fortfarande så att mannen ska ha ett hårt straff... men det är FEL att låta anhöriga/drabbade utföra det. Det är inte civiliserat. Tycker du det är rätt är det fel på dig.



En klart intressant sak är dock att alla ni som kommenterar högst och argast ALLTID "glömmer" lämna namn, blogglänk etc... ni döljer er bakom fejkade namn och anonymitet för att ni vet om att ni är HELT UTE OCH RESER. Inte bara idioter... utan fega idioter dessutom, som inte verkar kunna stå för vad ni skriver.

Så... från och med nu släpper jag inte fram en enda anonym/enbart-namn kommentar.

2009-03-30 @ 11:56:01
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Fzd

INGEN här inne har råkat ut för att få syra i ansiktet och därav sitt liv förstört...så vi kan inte uttala oss vad som är rätt eller fel!

Så typiskt Svenskar som ska peka med moralfingret och vara så PK så fort tillfälle ges.

kan GARANTERA er att om detta hade hänt nån av er som tycker detta är barbariskt så hade diskussionen låtit helt annorlunda!



Kom tillbaka när ni fått era liv förstörda, sen kan vi ha en vettig diskussion!

Innandess, STFU!



Ps.(Jag är totalt emot den iranska regeringen och ingen förespråkare för den om nån skulle få för sig det)

2009-03-30 @ 12:02:36
Postat av: Henrik

Richard Girard:

Jag ville också hämnas småsaker när jag var 10, har dock lärt mig att hämnd inte ger något tillbaks, snarare det omvända. Du skulle inte må bättre av att sjunka till hans nivå.



Jag har drabbats både personligen och inom familjen och vet att gärningsmannen är sjuk, är inte ute efter hämnd även om det ibland känns lockande.



Hur ligger det till med din egen iq? Jag gissar nånstans mellan 85 och 100. För övrigt hade neanderthalarna större hjärna än dagens människa...



Jag säger inte tack så mycket om någon slår mig men slår sällan tillbaks med annat än ord.

2009-03-30 @ 12:22:25
Postat av: Pezster

Men oooooojsan vad det tog fyr i helsicke av att jag inte publicerar anonyma kommentarer längre (typ 30 kommentarer... samtliga anonyma givetvis....)

Nej.. många har inte en blogg att länka till som många SKREK om... men en fungerande e-post har ni väl?

Jag har många extremt rasistiska kommentarer som kommit in, (svenskar som beter sig illa och ickesvenskar som beter sig illa) som jag fan heller publicerar...



Till vissa av er... när jag skrev om aporna i djungeln:

"Människorna? Vi släkt? Hahaha... nej... erhm... var har du hört det... host... finns det mer sprit?"

så menade jag MÄNSKLIGHETEN, dvs oss allihopa och just vanliga APOR... försök inte få det och låta som något annat! Jisses...

2009-03-30 @ 12:26:42
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Richard Girard

Svar till Blogginnehavaren:Jag använder mitt riktiga namn och tycker med att man ej ska ta in anonyma inlägg.

Sen ang fallet ,eftersom kvinnan är blind så är det svårt att ta hämd det tror jag att du med inser.Detta faktum gör att jag i detta speciika fall tycker det är helt ok att få "lite" hjälp.



Svar till Henrik: Jag har 124 men förstår att du ligger på 80 ditt inlägg tyder på det.Du kan testa dig på http://www.mensa.se/content/view/19/52/ så får du dina max 80 bekräftat.

Kul i alla fall att läsa att du va smartare som 10

åring.



o&o /Richard

2009-03-30 @ 12:58:43
Postat av: Pezster

Richard Girard:

Se där! En sak vi är överens om!

Ang. kvinnan... njae... helt klart är att mannen ska straffas jävligt hårt... men oavsett straff så anser jag inte att den drabbade/offret ska utföra bestraffningen... någonsin. Det tycker jag inte är rätt i ett modernt samhälle.

2009-03-30 @ 13:04:28
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Henrik

Svar till Richard Girard: Är redan medlem, så nånstans över 131... testet på hemsidan är bara en uppskattning, för ett mer korrekt utlåtande hänvisar jag dig gladeligen till närmsta psykolog. ;)

2009-03-30 @ 13:14:13
Postat av: B-man

Ja, Allvarligt, det här ÄR sjukt...

när ska vi människor fatta att hämnd inte funkar?

det är ju såna här handlingar som får dessa länder att kriga med varandra i evigheter....



När ska såna här länder komma in i år 2009?

länder med såna här lagar och ideér är juh helt sjuka...

för en gångs skull vill man att stormakter som t.ex USA ska ta över skiten och skjuta in dem i 2009 från 1700-talet som de ligger på nu...både angående huvor, lagar, kvinnoförtryck, mänskliga rättigheter osv osv osv....

2009-03-30 @ 13:21:09
Postat av: Pezster

Richard Girard & Henrik:

Nej, kom igen nu... började ni precis en diskussion om vem som är smartast?

2009-03-30 @ 13:23:33
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Henrik

Pezster: Förlåt, jag kunde inte låta bli att svara...



B-man: Håller med till viss del, glöm bara inte att USA fortfarande praktiserar dödsstraff i vissa delstater.

2009-03-30 @ 13:38:22
Postat av: Maria

Hahaha men Pezster det här var ju riktigt underhållande ju! :-)

2009-03-30 @ 13:38:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Björn Malmquist (ja jag står för min åsikt)

För det första: Självklart ska ett brott vara klart bevisat för att kunna straffas. Det är nog vi alla överens om. Vi har en del klart bevisade fall som t.ex. Mattias Flink för ett antal år sen som mer eller mindre greps med "smoking gun".



För det andra: Om inte staten kan avrätta nån för att visa att det är fel att mörda, så kan den inte heller sätta någon bakom lås och bom för att visa att det är fel att kidnappa. Så det resonemanget faller alltså på en gång.



Då kommer vi in på huruvida brottsoffret kan tillåtas dela ut straffet (som naturligtvis är en hämnd, allt annat är hyckleri). Varför skulle inte offret kunna göra det? Så länge det övervakas är det väl inga problem? I praktiken är det ju i de flesta länder så att personen sitter i spjället på en viss (oftast för kort) tid. Det är liksom lite svårt för ett brottsoffer för ett inbrott att straffa skurken. Ska offret trasha gärningsmannens knarkarkvart eller vaddå?

Men i detta fall är det ett utmärkt tillfälle för offret att få en viss tillfredsställelse i sin plåga i att åtminstone få ge igen. Jag resonerar precis likadant och kommer utan att tveka att ha ihjäl den som eventuellt skulle mörda nån av dem jag älskar under förutsättning att det verkligen är bevisat. Som t.ex. i Mattias Flinks fall.



Men jag kan naturligtvis inte göra det om den jag älskade faktiskt hade mördat sin mördares älskade tidigare. Jag har ett starkt rättvisepatos och öga för öga, tand för tand är en utmärkt metod som dock ska vara övervakad av staten. Men offret kan gärna, om det vill, utmäta straffet.



Undanber mig personangrepp då jag inte själv har kallat nån för nåt opassande.

2009-03-30 @ 14:24:59
Postat av: Ipse Cogita

Sjukt? Jomenvisst!



Jag blir så trött. Syra i fejset är aldrig en bra idé, men den blir exeptionellt dålig när det sker i "laglig" form. Hör möter man sånt här? Vi har,som du skriver, uppenbarligen olika traditioner. En som kunde hantera det här var den brittiske generalen Charles Napier.



Det var en man som kunde tala maktspråk på ett tydligt sätt. Vi talar början av 1800-talet.



Efter att ha erövrat provinsen Sind i nuvarande Pakistan blev han uppvaktad av några brahminer (hinduiska präster skulle jag tro) som ville bränna hustrun till en avliden man på bål. Brahminerna förklarade att det var tradition i deras land. Charles Napier berättade då att det var en tradition i hans land att hänga människor som brände sina fruar.

– Om ni följer er tradition, bygger vi en galge bredvid bålet och följer sedan vår tradition, så snart som ni följt er.



Då var det helt plötsligt inte intressant längre. Va' konstigt. Men på "the bottom line" kan vi trots allt läsa och förstå – åtminstone jag – att det aldrig är en bra tanke att staten och religionen går hand i hand.



Det kommer nog alla länder att fatta så småningom.

2009-03-30 @ 17:27:05
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Pezster

gastlind:

Du kan sluta försöka skicka kommentarer när du vill... LOL! Fan, vad du kämpar!

Jag publicerar dig inte för att du helt enkelt är anonym. Du ska inte ha utrymme så länge du är det. Jag anser det vara fegt.



Du bara retar dig på att jag inte publicerar dig. Du stör dig väldigt mycket på det.

Du kommer inte att kunna somna ikväll... så mycket retar det dig.



Din sista kommentar (som inte publicerades - som vanligt... ) lät som en liten sur unge som inte fick sin vilja igenom.

2009-03-30 @ 19:50:14
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0