Skypemobbning

Jag gillar Skype. Det är lätt och enkelt. Sjukt bra i jobbet när man ska prata med folk ifrån hela världen, oavsett om det är med mic eller via chat. Däremot gillar jag inte msn. Msn är bajs och väldigt dåligt. Va? Varför? Det ska jag berätta...

Idag (för några minuter sedan) pratade jag med en jag jobbade med innan. Nu sitter han och arbetar i London och vi babblade lite hjärndött. Jag säger till honom att vänta en stund för det ringer, jag svarar i telefonen och vad gör idioten? Jo, han fortsätter med att komma med massor av meddelanden.
Sitter i telefon  och tittar på meddelandena som ÖSER fram på skärmen och sedan så skriver han plötsligt: "Svaraaaaaa då? Hallååååååå?!?!"
Och där ungefär så får jag damp! Jag skrev ju att jag skulle svara i telefon.

HÄR kommer vi till den viktiga skillnaden mellan Skype och Msn. Jag går in i en mapp med diverse småfiler. Närmare bestämt 30.000 små filer á 10 kb styck ungefär (från ett gammalt projekt... skitsamma). Markerar allihop och drar och släpper dem i chattfönstret. Tadaaaaaa!!!

Sedan blir det "tyst" från honom... haha... kan tänka mig att han sitter på sitt kontor och märker att hans dator bara DÖR när den försöker öppna ett "filöverföringsfönster" för var och en av alla filerna. Närmare 30.000 st för att vara exakt...

Det där fungerar inte på Msn. Därför gillar jag Skype bättre.

Han ringde förresten senare och kved över att han var tvungen att dra ut batteriet på sin bärbara dator för att få igång den igen. Den hade hängt sig fullständigt.... Oups!

Kommentarer
Postat av: Sanca

Hahahahahaahahaaaa!!!! Sjukt bra gjort!!! Det där diggade jag fett!!! =)

2009-03-22 @ 17:58:03
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Pezster

Sanca:

Bra. Sprid ordet över att man kan mobbas med Skype! :P

2009-03-23 @ 10:03:01
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0