Att uppskatta vad kvinnor gör...

Mitt trauma med haremsbyxorna har satt sina spår. Just nu kan jag inte låta bli att iallafall försöka förstå mode, smink och allt annat blaj. Jag misslyckas något sjukt. Platt fall helt enkelt.

Jag tittar igenom bloggar, försöker tänka mig in i hur en tjej ser saker och ting... jag läser om diverse väskor, skor, smink, färger, parfymer, underkläder, tips etc... så vansinnigt mycket information och sjukt många val.

Fan att vara tjej idag!!! Ni borde ju gå en slags utbildning vid sidan om allting annat för att reda ut begreppen - hrm... vilket kanske ni gör eller har gjort... jag vet ju inte. När jag växte upp hade jag hormoner att slåss mot, hade knappt koll på min egen kropp och inte en susning av vad ni höll på med.

Ni tänker på ert hår, era tänder, era rynkor, hur sminket läggs, hur ni rör er, hur ni ska stå, hur ni sitter, hur ni äter, hur ni är trimmade innanför trosorna, hur kläderna sitter, hur ni skrattar... ni har en ENORM kroppsmedvetenhet som konstant är aktiv. En radar som aldrig verkar stängas av... ni ser så "casual" ut där ni står med ett vinglas i handen och skrattar... men om man tittar noga kan man se hur ni har den där radarn på hela tiden när ni är ute.

Jag kan tänka mig hur skönt det måste vara när ni tjejer kommer hem, får kasta av er dagens "uniform", sätta på er något mysigt och bara vara er själva. Prata lite i telefon, kolla dagens mail, äta något och ladda inför nästa dag. På kvällen är det fram med alla dessa produkter igen. Sminket ska av, ni har en kräm för ansiktet, en annan för ögonen och efter en god natts sömn (förhoppningsvis) så är det dusch och sedan produkt-VM igen med krämer och smink. För att inte nämna håret som är ett projekt i sig själv med 300 produkter och diverse apparater... fönar, locktänger och massor av annat som jag inte för allt i världen jag kan lista ut hur man använder... när... exakt NÄR lärde ni er allt detta?

Jag är fan imponerad av allt det där! Som kille kommer man hem... oddsen är rätt höga att vi redan trivs i kläderna vi har haft på oss. När vi går och lägger oss borstar vi tänderna och... ja... lägger oss. På morgonen efter duschen är det en snabb rakning om vi pallar, tandborstning, lite gel eller vax i håret sedan - swoosh - är vi på väg till jobbet.

Det är med blandade känslor jag inser allt detta. För jag vet inte exakt varför ni gör det. Jag antar att det är till viss del för er egen skull, en viss del för oss killar och en viss del för andra tjejer... oavsett skälet så är det jävligt mycket jobb för att skapa den där looken om man jämför med vad vi killar (erhm.. vi NORMALA killar) gör.

Bakom allt det där finns NI. Den där människan som är så mycket mer än fasaden. Och är det så... att vi killar bara går efter den där ytan... att det är där ni måste få vår uppmärksamhet för att vi ska se er... då förtjänar vi inte er för fem öre. Jag har insett hur mycket jobb ni lägger ned och hur lite cred ni får för det. Så... oavsett vem du är som läser detta... tack! Jag uppskattar det å alla killars vägnar! Men är det så viktigt egentligen? Jag är inte så säker på det.

Min flickvän är vacker, jag ser henne göra sig fin och jag uppskattar det mer nu än vad jag någonsin gjort innan i mitt liv. Men oavsett hur fin hon är när hon är färdig... så är det inte då hon är som vackrast för mig.

Det är när hon vaknar på morgonen, när hon med ljuskänsliga ögon kisar mot mig när en ny dag har börjat... eller när hon tittar ut från duschdraperiet med tvål i ena ögat och ler mot mig. Då är då jag är tvungen att dra efter andan och jag tänker:

Herregud, vad vacker hon är!


Kommentarer
Postat av: Anni

Men alla tjejer är ju inte så. =)

2009-03-24 @ 02:14:16
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Pezster

Anni:

Njet och det är tur det.

2009-03-24 @ 02:17:44
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hmmm... Jag har precis insett att jag nog är en man i kvinnokropp. Tack så jävla mycket!! Nu måste jag börja fundera på det där med könsbyte... ;)

2009-03-24 @ 02:29:11
URL: http://queenofspadina.blogspot.com/
Postat av: malin



håller med dig, haremsbyxor är inte så värst nice..

2009-03-24 @ 10:28:01
URL: http://malins.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag läste ditt inlägg och blev väldigt rörd av det. Speciellt när det var skrivet av dig. Jag följer dagligen din blogg och det var inte likt dig att skriva, inte så som jag uppfattat dig. Så jag själv skrev om det och länkade till dig. Så hela dagen har jag fått höra väldigt bra saker om det du skrev och många fick sig en tankeställare. Ville bara berätta det :-)

2009-03-25 @ 22:19:01
URL: http://elinsvinghammar.blogg.se/
Postat av: Pezster

Elin:

Tack så mycket! Verkligen! Det betyder mycket när man får feedback!

2009-03-26 @ 09:19:15
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0