Att kivas med ny personal på Burger King...

Var inne på Burger King i Malmö idag. Fick bli hamburgare i dag eftersom det där med att beställa mat till kontoret sket sig. Väl inne så upptäcker jag att de har fått ny personal. En ung tjej står och ler vid kassan. Roligt! Jag beställer:

"Hej! Tre hamburgare, hot cheese dippa och en vatten... stor... inga bubblor... vanligt vatten."
"Ok...." Hon börjar knappa med kassan. Efter en stunds pillande: "vad var det mer? Tre hamburgare och....?"
"En hot cheese."
"Dippan?" Frågar hon.
"Nej, läsken."
"Erhm... va?" Nu tittar hon mot sin "mentor" eller vad de nu heter. Han är upptagen med annat.
"Och vanligt vatten."
"Alltså... jag fattade inte det där med hot cheese?"
"Dippan?" Frågar jag.
"Ja."
"Jag vill ha läsken. Inte dippan."
"???" Nu kommer hennes "lärare" tillbaks. Jag känner ju honom... beställer mat där rätt ofta.
"Vad är det?" Frågar han henne.
"Han vill ha en hot cheese läsk? Asså... jag fattar inte vad han menar."
Han tittar på mig och ler. Jag tittar på honom och ler.
"Han jävlas alltid. Ge honom dippan och vattnet." Säger han.
"Meeeeeen... jag fattade ingenting alltså!!!" Säger hon och skrattar. Pillar lite med kassan och frågar:
"Äter du här?"
"Nej, därborta vid stolarna om det är ok." Säger jag och pekar.
"Sluta nu håll på med de nya!" Halvskriker "läraren" skrattandes över axeln till mig.
"Förlåt mig. Välkommen hit!"
"Är du stammis?" Frågar hon och ser lättad ut efter att ha fått ordning på allting igen.
"Nej, jag bor här på kvällarna." Jag pekar mot kontorsdörren. "Därinne."
"Skojar du?!" Får hon fram.
"LÄGG AV NU (MITT NAMN)!" Säger "läraren" och kan knappt sluta skratta.

Förresten har jag haft en grym otur idag och läst några knepiga bloggar. Religösa idioter som försökt förklara bort evolutionen, en blogg som yrade något om en kines och en hjärntransplantation och så där har det fortsatt. Det ledde till att jag satte mig och ritade lite. En "du är för dum att blogga"-bild. Håll till godo :)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Stackars ny"burgare"! =P

2009-03-17 @ 00:24:26
URL: http://thesanny.blogg.se/
Postat av: Pezster

Sanna:

Neeeeeh... de ger alltid igen på något sätt :) Det jämnar ut sig :P

2009-03-17 @ 00:29:18
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Liiisen

Hihihi! Så roligt!!!!!!!! Jag gillar din blogg! Är det inte roligt så är det tänkvart! Alltid kul att läsa!!!!!

2009-03-17 @ 01:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0