Xbox360 - ljud men ingen bild... [lösning]

Helt skadat... här skulle jag spela lite Xbox360 lite på kvällen istället för att utsätta min hjärna för tv:n. Sätter igång den och så fungerar den inte... fan... grafiken såg helt skum ut och sedan bara blev det mörkt. Retfullt nog hörde jag ljuden från spelet... Så med andra ord... jag hör ljuden men det är mörkt i rutan... vafaaaaaan...

Jag kastar mig över sladdarna, kollar så att allt sitter i... startar om skiten... inget hjälper. Kolsvart i rutan.

Jag ger upp. Ger mig ut på nätet och kollar vad en ny kostar. Inte så farligt ser jag. Kanske jag kan tjata mig till en reparation dessutom. Jag ger upp... jävla elektronikhelvete... arg som ett bi... tills jag snubblar över en intressant sida på nätet med ett inlägg på vars rubrik jag direkt lägger märke till:

"Fuck it... just cook it."


Läser igenom artikeln. Låt bara strömsladden vara i, täpp till alla små hål (jag gjorde det med handdukar) som fläktarna drar in luft igenom, låt den stå och bli varm som fan. När ringarna tänds och börjar blinka rött - stäng av skiten. Vänta fem minuter eller så och starta om. Har redan ställt in mig på att skaffa en ny, så jag har inget att förlora. Jag testar.

Den blir varm och det luktar konstigt.
Fläktarna i maskinen låter ljudligt för att sedan bara stängas av.
Ringarna börjar blinka röda.
Jag stänger av, tar bort handdukarna och sätter mig med en kopp kaffe och tittar på maskinen... det knäpper från den när den svalnar. Jag låter det gå fem minuter extra.

Sätter på den. Ta mig fan om det inte fungerade! Ljud och bild i full HD igen! Hahaha... läcker lösning.... inte så konstigt att det inte går att hitta den på Microsofts felsökningssida. Men jag skiter i vilket... jag slipper lämna in maskinen och kan spela lite till. :P


RROD - Red Ring Of Death

Kommentarer
Postat av: Chriz

lustiga maskiner det där alltså , tacka vet jag de gamla blås-knepen man tog till med nintendo 8 bitars.



Snart kommer maskinerna börja tänka själv och gå Arnold på oss , tills dess får vi ta till allehanda skumma knep för att de ska vara glada.



Själv får jag ställa min bärbara dator på två böcker för att den inte ska överhetta.

2009-03-12 @ 22:20:30
URL: http://chrippz.blogg.se/
Postat av: Pezster

Chriz:

Häftigt :) "death by Arnold"...

Hade en kompis som stoppade in dammsugaren i sin stationära dator för att den skulle hålla sig kall nog på sommaren... liiiiiite mycket ljud dock...

2009-03-12 @ 22:29:58
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Miller

TAAACK! Det fungerade verkligen :)

2009-08-29 @ 15:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0