Religioner kan fara åt helvete! /Pez

Vad är det för värld vi lever i?!?! Läste den här artikeln på Aftonslasket. Helt cp-skadat. Där ser man vad lagar m.m. i ett land kan hjälpa typ... ingenting. Nej, jag tycker vi bygger en stooooor vägg runt alla religiösa länder. Så får de vara därinne. När de bättrat sig och tagit sig ifrån allt vad religion heter... då kan de få komma ut. Kanske...
image5
© Hans Lindström // http://www.bonton.se

Jag tycker helt klart vi borde se över hur vi egentligen ska ställa oss till religioner och trossamfund. När folk ställer sig och kräver en annan människas död över en nalle är det något som är riktigt fel. Visst, de flesta religioner förespråkar godhet och fred osv... men ärligt talat... hur blir det i slutändan. De flesta krig och konflikter beror på religionerna. Göra en insats för fred i världen? Avskaffa religion!

Fast det finns folk som envist hävdar sin rätt att göra som de vill. Till exempel att måla en vagina som delvis göms bakom en moskéliknande byggnad. Fräsigt! Kan tänka mig att det upprör några fanatiker. Muhahhaa. BRA!

Det kontras direkt med att man tydligen inte får gifta sig med någon som har en annan tro i Egypten. Då blir det fängelse. Buuuu! DÅLIGT!

Rätt roligt egentligen. Vissa av oss människor uppfinner saker, andra skriver fantastiska böcker, några blir bra musiker, andra hjälper människor... sedan finns det de där totala idioterna... som bara gör dåliga saker. Nog för att de inte kan göra annat.

Jag ska bojkotta alla länder som har religioner i sitt statsskick, inte resa till skitländer där polisen går omkring och viftar med automatvapen. I min bok kan dessa religiösa idioter lika gärna bli skeppade till månen...

Är du religös? Då kan du fara åt helvete du med. För då är du en praktidiot. Kom inte med synpunkter här. Jag har blivit en anti-religion-förespråkare och tänker hädanefter ignorera alla troende människor. De är osynliga för mig helt enkelt. Min hjärna har installerat ett filter som gör att de snabbt och enkelt sorteras bort. Poff!

Kommentarer
Postat av: Poesia

Kan en person eller ett samhälle förändras, om det inte finns motstånd? Jag tror, att våra kulturer kolliderar, så vi kan uppnå bättre värden funderat på medkänsla och kanske förstå hur vi kan hjälpa människor utan medkänsla. Även oss eftersom vi inte heller är felfri.

Om vi isolerar dessa människor och religioner, kommer dom att förstärkas. Hur många människor kommer då att lida som den här kvinnan? Konflikten har redan skapat en positiv debatt i de länder och inom dom religioner, som du kritiserar. Debatten må på så sätt fortsättas, så världen kan förbättras. Tak för ditt bidrag, som fick mig att tänke mig för, Pez. Här får du mitt... Poff! :)

2007-12-03 @ 08:37:44
Postat av: uki

Helt rätt... och Poesia, kan du säga något gott om religoner. Jag kan inte det. Jag har en godvänn som gärna vill gå steget längre än pez.... GLASÖKEN... eller mao atombomba mellanöstern. Och jag brukade argumentera emot honom, men vetefan om han har rätt igentligen.

2007-12-12 @ 11:20:46
URL: http://uki.blogg.se
Postat av: Poesia

Många religioner handlar om medmänsklighet. Jesus utbredde på så sätt budskaper om gränslös kärlek och accept. Han (legend eller verklighet) kom för övrigt från Mellanöstern, och även islam anser att han är en av dom största profeterna.

The Council for a Parliament of the World?s Religions, www.cpwr.org, förenar dessutom mer än 50 religioner (bland andra islam) och 70 länder, som samarbetar i syfte att skapa harmoni mellan världens religioner i hopp om att uppnå världsfred.

Ofred beror nämligen inte på religioner. Det är "oss mot dom"-inställningen, som skapar krig. Skillnaden går för sig i sinnet, och om inga religioner fanns, skulle människor hitta på andra orsaker och fortfarande kalla sig själv "riktig" och en annan "oriktig". Är ateisten då mer fredsorienterad än en religiös fanatiker, när ateisten uteslutar alla troende?

Om någon skulle bygga en sån atombomb, som din vän nämner, uki, då måste han bygga en atombomb, som kan utplåna hele världen, eftersom det också finns og fanns tyranner utanför Mellanöstern. Hitler, Stalin, maffian, massmördare, gerillaer (t.e. Mao Zedongs og Che Guevaras), irländska bombare och andra "icke-muslimska mönsterborgare" ...

2007-12-16 @ 14:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0