Milleniumböckerna som film och tv-serie...

Det är ju bra. Gillade böckerna skarpt måste jag erkänna. När jag var ute och läste lite idag under lunchen så märkte jag snabbt att det där med film och tv inte riktigt låter så bra längre.

Jag menar... valet av skådespelare? Har de läst samma böcker som jag?! Min bild är månfärder ifrån deras val. Mikael Blomkvist är fan ingen gubbe i mitt huvud när jag läser boken! Ändå så ska Mikael Nyqvist spela honom!
Och Noomi Rapace ska göra Lisbeth Salander?! Erhm... ok. Min hjärna fungerar väl lite annorlunda antar jag. Men det finns många andra duktiga skådespelare som passat myyycket bättre.

DET kallar jag att döda förväntningarna på Stieg Larssons trilogi som film och tv totalt.
Mikael Nyqvist? Säg att det är ett skämt!?

Hädanefter ska jag inte bli överraskad över något längre. Vem vet... kanske de ändrar sig och tar in Bert-Åke Varg som Blomkvist och Babben som Salander. Vet inte om det hade varit sämre...

Kommentarer
Postat av: sophie

så sant. så sant. lite väl mycket farbror över nyqvist.

2007-10-25 @ 18:19:13
URL: http://sophiequi.blogspot.com
Postat av: laaaarsson

HAHAH OOHH jag hoppas på Babben och Vargen!!! Förövrigt har jag ingen aning om vem Nykvist och Noomi är???
fast Salander borde spelas av mig fakitskt. Jag ÄR hon!

2007-10-26 @ 11:44:39
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0