Mollusken Ming.

Läste i DN under Vetenskap om musslan Ming.

Jag tycker alltid det är coolt när vi hittar saker och ting på den här planeten som vi inte har en aning om! Så här var det ju bara att klicka! En mussla som levde samtidigt som Shakespeare! Nice!

Ming blev över 400 år gammal. Rekord bland djur tydligen. Ming tyckte nog inte det var så lattjo att bli upptäckt av forskarna. De glömde nämligen skriva i artikeln att när de fann Ming så ville forskarna ta reda på hur gammal lille Ming var. Lille Ming skriver jag... för stackaren var bara drygt 8 cm stor. När forskarna glada över att ha hittat lille Ming - tog reda på åldern så råkade de mörda det äldsta djuret på jorden. Snyggt jobbat!

Stackars Ming. Han visste ju inte hur vi människor tar hand om de äldre. Annars hade han nog odlat ben och sprungit all världens väg. Han överlevde allt... utom oss.

RIP Ming.

Kommentarer
Postat av: laaaarsson

HAHHAH nääj de kan ju inte mörda Ming!! hur gick detta till då? (Kan inte engelska) FÖRESTEN! Jag tycker du skriver väldigt komplicerat så du säger emot dig själv lite hörrödu....

2007-10-29 @ 15:33:10
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Pezster

Neeej! Fan! Gör jag! Skiiiit. Måste skriva mer när jag är lite halvtoppad... eller hel... får se om det blir lite bättre då. ;)

2007-10-29 @ 15:50:58
URL: http://aku.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0