FRA Lagen - Lite tips

OM den nu går igenom. OM det nu är så att våra politiker är helt dumma i huvudet och inte förstår att denna lag suger stenhårt så har jag lite tips.

Du lattjar till det hela genom att:

1. Skicka mail som vanligt, men bifoga tugnt krypterade dokument. T.ex några bilder. Kryptera dem med hjälp av Truecrypt eller liknande program (gärna två ggr, kryptera, zippa och kryptera igen). Om de fångar upp ditt mail kanske de undrar och måste dedikera fett med mycket datortid för att komma åt dina bilder (som givetvis kan vara bilder på dig när du räcker tungan eller något). Maila alla dina vänner!

2. Registrera ett e-post konto (Gmail, Hotmail etc)... lämna ut alla uppgifter till dina vänner. Skriv email till varandra och spara i mappen utkast. På det sättet lämnar inget mail servern och ni kan läsa och skriva vad ni vill till varandra. Då kan de se att ni loggar in men inte vad ni gör. Jobbigt för dem.

3. Skriv "roliga ord" i mailet. Googla fram farliga sprängämnen, gifter, skumma banknamn etc - hjälper även till att flagga dig om de kollar dig)) och klistra in dem längst ned i mailet som en signatur, avsluta med "Spanar ni på mig?!?". Maila alla du känner i utlandet :)

4. Efter du mailat ut så surfa runt och sök på fundamentalism och annat "samhällsfarligt" så du flaggas även där.

5. Registrera "hushmail.com" konton och maila loss till varandra. Nu är du redan spanad på så nu för de lägga tid och kraft på att prata med Hushmail.com så att de lämnar ut din info. Eller försöka dekryptera mailen. Också jobbigt.

6. Skaffa kontant kort och prata med brytning om massor med konstiga saker. "Brevduvan har landat i Saigon" etc. Återkoppla till info i mail samtidigt som din kompis flabbar i andra änden. Nu blir de yra i huvudet och undrar vem du är.

7. Under tiden bloggar du om hur mycket du ställer till med och dina senaste påhitt så att fler kan ta del av dina tips.

Med tiden är all kommunikation helt flummig, FRA har sjukt mycket att göra och du har garanterat haft roligt. Nackdelen är att det är våra skattepengar som vi bränner.

Sedan är jag lite förundrad över viljan att släppa fram lagen hos regeringen! Kanske de har planer på att stävja fildelning etc med hjälp av detta. Tänk själv... eftersom "proffsterrorister" etc nog redan vet hur man kommunicerar osynligt så kanske det är oss vanliga fildelare de är ute efter? Hjäääälp!

Tjipp!

Påverkat av:
Aftonbladet
Succe för stoppafralagen.nu
Läsare kriitiska
Meeeeen... ge upp!
FRA lagen hindrar fri forskning!!!
Ryggrad!

Kommentarer
Postat av: Joacim

Ett annat lite roligt tips är ju att skicka ovan nämda mail till valfri politiker som röstat ja. Då kommer garanterat politikens mail också att spanas på tills någon upptäcker "misstaget"... vilket ju kan ta några dagar om folk i allmänhet följer ovan nämda tips.



Eller varför inte valfri journalist? Då kanske det blir lite liv i röran när FRA inser vem de spanat på?

2008-06-16 @ 18:06:18
Postat av: Pezster

Haha... bra idé!

2008-06-16 @ 18:10:40
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Anton e

Nice plan! Jag startar direkt med att generera skumma meddelanden på utländska språk och krypterar med "lättare" kryptering, det är ju meningen att dom ska knäcka dessa belastningsbrev och börja spana överallt. Sen är det bara att hoppas på att alla börjar göra på samma sätt, och tillslut kanske vi överbelastar deras monster till superdator... :D

2008-06-16 @ 21:23:14
Postat av: Anonym

"Svikarna", som ger sig för partipiskan, gör bara helt rätt. De tar sitt förnuft till fånga. Denhär lagen är inget rolig alls, det måste ärligt erkännas. Den är ett nödvändigt ont och inget annat, det ska säjas rakt ut. Men nödvändigt, det är det.



Och SÅ förfärligt är det faktiskt INTE. Det skyddar mer än hotar oss.



Finns risk att lagen missbrukas? Jomen natuuuuuurligtvis. Makt kan ALLTID missbrukas. Den risken kan vi inte undvika.



Jag börjar undra. Denhära FRA-lagen. Vad ÄR det som är så outhärdligt farligt med den. Dethär samhället är rätt beskedligt, trots allt. Makten här är mera svag än stark, det är till stor del det som är problemet.



Svenskar är fega, det ser man gång på gång. De vågar inte står för någonting. De vill gömma sej i buskarna & hojta.



Dessa högstämda floskler, dessa ständiga förnärmade honnörsord. Vad ÄR det man vill dölja, då, för Storebror?`



Varom handlar den egentligen, den så ytterst heliga "integriteten"?



Är det till exempel kanske barnporrbilderna på hårddisken?



Åh, det tror jag nog, i rätt så många fall. Det har ju visat sig.



Dethära ideologiska engagemanget är fan inte hälften så tjUsigt som det utmålar sej självt, det är min åsikt!



+



Mer allmänt:



Signalspaningslagen. Jag känner inte till detaljerna. Får hålla mig till principen. Jag stödjer lagen. Den är nödvändig. Vi måste ha en förstklassig säkerhets- och underrättelsetjänst. Det är en bister nödvändighet. Den personliga integriteten får komma i andra hand.



Jag ställer inte alls upp på den våldsamma motreaktionen. Den är bara enögd. Ignorerar argumenten. Det är ansvarslöst. Det övertygar inte.



I själva verket går det inte långt nog. En effektiv underrättelse- och säkerhetstjänst, som alltså är av nöden, kräver informationsinsamlig i massiv skala. ALLT är relevant, ochb ALLT bör övervakas!



Självfallet handlar det inte blott om terrorhot. Det handlar om hot generellt.



Det finns en motsägelse i reaktionen. Dessa demokrater, som vill syna makten, vill själva osedda förbli. Vad är tanken? Varför inte ömsesidighetsglasnost?



Problemet är att reaktionen strängt taget inte bygger på en tanke överhuvud taget. Det är bara känslorna som styr.

'

Ledarskap behövs. Folklig tanklöshet får inte styra landet.



Den blinda opinionen måste köras över av en upplyst statsledning.



- Peter Ingestad, Solna

2008-06-17 @ 15:51:20
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: Pezster

Du käre Peter Ingestad från Solna... med ditt cp-långa inlägg...



DU är en person jag är riktigt rädd för.



"Den blinda opinionen måste köras över av en upplyst statsledning." Hahahahaaaa! Men Peter... upplysta människor i regeringen?!?! Oups! Tack för dagens STORA garv!



Ärligt talat... det finns en anledning till att Säpo, diverse utländska talesmän etc har sagt att detta är en riktigt dum idé.



"I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist,

Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten,

Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude,

Sedan hämtade de de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade."



Ny ska jag använda mig av mitt fria ord. Du är enligt min mening helt enkelt en person som jag gärna skulle sett deporteras till en annan planet. Du går med på allt, ifrågasätter inte och om någon ger dig en uniform, ett vapen och ber dig döda någon är jag helt övertygad om att du hade lytt. För att "de som bestämmer" har sagt det till dig.



Du är bara piiiiinsam!



2008-06-17 @ 18:13:46
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Sven Andersson

Mkt bra tips, fylla internet med nyckelord sa att FRA och NSA far jobba. Och kom ihag att den terrorism som har ihjal miljoner utovas av sk demokratiska regering som USA och GB, terroristgrupper ar relativt blygsamma med nagra tusen har och nagra dar. Nar Bush satter igang sa ar det miljoner, och kom ihag att bagge blockens regeringar i Sverige slickat stovelskaften pa Bush. De ar dessa manniskor som hotar varldsfred och sakerhet. Terroristgrupperna ar som en droppe i havet i detta sammanhang och har som sin viktigaste funktion att legitimera inskrankningar av demokratin. Bin Laden och Bush ar partners pa mer an ett satt. Sa forse inte dessa farliga manniskor med mer information an nodvandigt. Leve demokratin!

2008-06-18 @ 00:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0