Facebook.



Facebook då... jisses... har precis kollat in ett slags humorevent i Malmö... och det slår mig verkligen hur pinsamma människor är. Inte att de lägger ut event och så. Det är bra. Jag syftar på dessa statusuppdateringar. Ni vet, typ: "Johan - sitter och skriver ned nya texter till en kund" eller en annan dåre som jag råkar ha i vänlistan: "Thomas - har precis druckit kaffe, weeeeee!" - spännande!
Äsch, vi tar en till som en annan skrev: "Mr L -  Är på väg till Lund för att köpa en sak"
Den sista är extra pinsam, för ni ser ju vad författaren är ute efter... "Snälla, snälla fråga mig vad jag ska köpa!"
Den sista är även lite pinsam för jag - mitt pucko - uppmuntrade skiten genom att lämna en rad. Ajaj...
Sedan att raden var "Hoppas du kör av vägen ditt offer." hjälper inte.
UPPDATERAT: Hehe... kom ju på att alla kan läsa kommentarerna på Facebooks status, så jag la raskt till en enkel liten: "Hämta hemorojdmedicinen du tjatade om igår?" Hahaha... liiiite ond känner jag mig allt.

Allvar nu. Vem fan bryr sig. Ska ni nu skriva något ALLS så skriv något som drar uppmärksamheten till er. För det är ju därför ni gör det, eller hur. Handen på hjärtat nu... erkänn. Det är ett stort högt "kommentera mig! SE MIG!" drag över detta ständiga nonsensrapporterande. Tro mig när jag säger... INGEN bryr sig... och är det någon som bryr sig... så är det bara för att du i sin tur kommenterar deras trams. Så ingen läser, alla bara samlar kommentarer - eller försöker... för det är inte så ofta som det kommer kommentarer... eftersom? Kom igen nu... du kan... ja, just det... ingen bryr sig.

Så, om man nu måste få sitt behov av dagligt Interneterkännande så kan man rapportera något annorlunda som ingen annan gör. Så att folk ryggar till och tycker du är helt jävla sjuk ( = rolig & annorlunda).

"xxx - är nybajsad" - hade säkert fått några reaktioner.
"xxx - har precis fått en könssjukdom" - reaktioner + några oroliga förfrågningar. Humor!
"xxx - funderar på ätbara blöjor" - reaktioner + äckel + avståndstagande.
"xxx - testar heroin, roligt!!! TRIPPIGT!!!" - reaktioner + nyfikenhet + poliskontakt ;)

Suck. Fast det där går ju inte i mainstreamsverige.

Dagens lilla:
"Bara för att alla andra gör det innebär inte att det är bra" (gäller dock inte andning)

Ha det bäst därute!

Kommentarer
Postat av: missperfect.not

Fan va bra du skriver!

kär



Tack för din kommentar, hejja du!!!

KRAM

2008-11-20 @ 11:35:22
Postat av: Maria

Hahaha jaaa och somliga lämnar en kommentar på någon annas blogg för att dra till sig lite uppmärksamhet till sin blogg! ;-)



Fejan är ett fenomen för sig verkligen, jag undviker sidan allt mer märker jag... Det är ju lite roligt att se andras desperata försök att få uppmärksamhet! Hihi... och ibland lyckas de ju till och med att få det ifrån dig! ;-)

2008-11-20 @ 11:38:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Maria:

Inte jag inte. Förresten letade jag efter om du skrivit en blogg om den där dejten du var på. Man blir ju nyfiken.

2008-11-20 @ 14:04:20
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha aaah njae... jag minns inte, tror inte det... Det var ju trevligt såklart, men det var ju bara en "dejt" ju och den var som väntat, trevlig men bara kompisvibbar. Snäll kille som blir kompis med alla tjejer! :-)



2008-11-20 @ 14:11:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0