Där var jaaaaag...

Där var ju jag...  satt och skulle ut från Malmö. Sjukt irriterad över vad f-n det var som gjorde att kön ut från Malmö sniglade sig ut. Så ser jag några blåljus... aha... en olycka?!

Nejdå... bara någon dåre med hur många telefoner som helst i sin husvagn. Tråkigt.

Fast det som slår mig mest är hur det kunde bli sådan kö. Det beror på att folk är som gamar... som kör förbi lååååångsamt i hopp om att det är mördare som åker dit... eller rånare som ligger skjutna på gräsmattan bredvid motorvägen med blodet sprutande... lusten för blod är enorm hos medelsvensson... men så ser de att det bara är en husvagn, en polisbil och en yr reporter som springer runt med en kamera och ser lika besviken ut som de själva känner sig. Snopna slänger de i en lägre växel och drar iväg. Och kön är ett minne blott.



Själv saktade jag inte ner en kilometer i timmen ens... körde i häcken på bilen framför, längtade efter de fria vidderna efter "brottsplatsen" med kliande fot på gaspedalen, pratade i telefon, tuggade nikotintuggummi och lyckades dra fram en något felinställd systemkamera (vitbalansen var i Norge eller något - heeeeeelt fel) och drog en bild.

Skön låt. Lyssna när du har lugn och ro runt dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0