Kattvätt. Poppis... not!

För några dagar sedan så var det dags för katten att bada. Det tycker hon inte om. Trist för henne.


"Skiiiiiiit... vatten. Jag hatar vatten. Jag ska pinka på hans kudde. Jag ska riva sönder alla strumpor. Jag ska gräva ut all grus ur lådan och sprida i hela lägenheten. Jag ska BAJSA på mattan. Fast först måste jag sticka från den här vita gropen där jag blir blöt. Helvete... PLÅTAR någon mig mitt i eländet?! Åh grymma liv!"


Jag menar... titta på henne. Man kan riktigt se i ögonen att hon HATAR läget. Som siktet på en kryssningsmissil inställt på dörren till badrummet. Hon ska uuuut!
Det pågår febril tankeverksamhet bakom de där ögonen, hon smider planer helt enkelt. Planer som hon nog kommer sätta i verket när jag som minst anar det. Hon får mig varje gång den där pälsbollen.

Sist något inte passade fröken katt, så öste hon ut ALLA mina strumpor och hade spritt dem i hela lägenheten som en liten "välkommen hem, idiot"-present.

Kattfan. Fast jag gillar henne. Lite.

Kommentarer
Postat av: M/aftonbladets blogg

=) Hahaha.. sånna är de! Jag har oxå katt, 2 st! Dock ser de liiite mer harmoniska ut ;)

Tack för ditt veto!



Trevlig helg!



/M

2008-10-24 @ 10:59:51
Postat av: HelenQ

Jag har två och de har en skräckblandad förtjusning för vatten. En av dem sätter på kranen själv och kan sitta och skvätta vatten i timmar om hon fick :-)



Trevlig Helg.





2008-10-24 @ 12:18:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25559
Postat av: Anonym

Vilken jättegullig katt du har, liknar den som jag har. Katter är otroligt mysiga djur med egen vilja.

Och kommentaren på min blogg ang sjukpensionerade kvinnor stämmer på pricken, koftan finns där:-)

2008-10-24 @ 13:21:20
Postat av: modemamma

Har också katt. Två stycken. Riktiga personligheter, det är det som är kul med katter, och ibland jobbigt! Vad roligt du skrev om att du också var gravid, men dina kommentarer blir inte godkända på min blogg, vet inte varför?

2008-10-24 @ 18:16:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2696
Postat av: Anna

Haha, vilken underbar bild! De är speciella katterna, men man måste ju bara älska dem ändå!

2008-10-27 @ 22:15:40
URL: http://tankahogt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0