Onsdag morgon - Plåta kor?!

Jag får ärligt talat lite smådamp ibland. Idag skulle vi ut och fotografera. Det gör man ibland i jobbet, fast då oftast något lite roligt. Men idag ska jag tydligen fotografera kor.

Kor... säg det en gång. Koooooooor. KOOOOOOOOOOOOR. Eller ännu värre... kossor...

Det låter inte bra. Att ägna flera timmar till att fotografera kor. Det är synd om mig helt enkelt. Och uppdragsgivaren är en gnällig typ som nu skjutit upp det. Först var det klockan 9... och nu 10.30. Vilket innebär att jag har lite tid att göra sådant som jag inte gjort... men borde gjort... eftersom jag ska fotografera KOOOOOOOR. Till exempel måste jag ta reda på var kor bor. Helst nu.

Var fan finns det kor? Inte vet jag. Körde förbi massor av gröna ängar på vägen till jobb - inga kor. Är i stan nu - inga kor. Står de och mjölkar (eller vad det nu heter) inomhus någonstans? Måste jag prata med en bonde i röd keps och blåa hängslen om att få ut hans utmjölkade (inte vet väl jag vad det heter) kor på en äng? Ska jag GÅ OMKRING i en kohage!?! Lyder kor? Jag har nog koskräck kom jag på nu... Kousfobius eller något. Jag är van vid att plåta människor... det är lite enklare. Vilken ko ska jag fotografera?! Tänk om jag fotograferar en ko... samtidigt som bonden står bredvid och garvar åt idioten med kameran som fotar hans FULASTE ko.

Suck... en och en halv timme kvar tills det börjar. Man kan hitta allt på nätet. Slå in www.hitta.se, därefter söker du på "Ko" - OCH SE DÄR! Det bor en Ko (jag lovar - prova själv) på Badhusgatan i Göteborg. Fan. För långt. Resten av korna verkar ha skyddade nummer eller så suger mjölkbranschen för kor så mycket att de har kontantkort hela högen.

Men jag pallar att fota kor. Bring it, säger jag bara. För i mina tankar finns den där flickan som tog mitt hjärta med hjälp av en smurf. Och när jag tänker på henne, så klarar jag allt.

UPPDATERAT... Nu har jag varit ute och fotat kor. Kor är jätteäckliga. De kissar hela tiden, petar sig i näsan med tungan... står man nära hör man hur de rapar och dreglar slem! Usch & fy.

Kossor = Jätteäckligt

Kommentarer
Postat av: Ylva

Aha, hittade du yfronten när du googlade kor? Kor är lite opålitliga, ibland springer de rakt emot en.

2008-09-04 @ 14:34:49
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0