Frivillig grillning!

Jag läser att en myndighet vill förbjuda solariumanvändning för kids etc under 18. Det tycker jag låter som en dålig idé. Låt de lägga sig i grillen bara! Steka sig bruna, somnandes till dunket i hörlurarna från mp3spelaren och vakna till doften av stekt fläsk. Jag har inga problem med det för fem öre. För min del handlar det om ren och skär intelligens. Vill någon steka sig där så låt dem göra det. Bara de inte kommer gnällande om "buhuuu... varför stoppade ingen mig!" när de sitter där, gråtandes i media med hudcancern i full blom. Jag kan - och vill inte - förstå denna enorma hype runt att vara brun året runt. Evolutionen främjar de som använder sin hjärna och inser att det kanske inte är så smart att utsätta sig för det där regelbundet.

Ni vet väl att förr i tiden ansågs det jävligt fult att vara solbränd? Det innebar att du var tvungen att vara ute och ARBETA på fälten. Hade man tillräckligt med pengar och mark så satt man inne med en drink i sitt slott. Tittade ned på alla de som arbetade på dina marker. Då och då skrek du ned till någon av dina anställda att ge en lat fan ett piskrapp när de stod och slappade. Solen träffade aldrig dig där du satt och övervakade. En brun människa var en suspekt typ som var ute dagarna i ända och odlade saker. En blek människa var en människa med koll... och drinkar... respekt. :)

Jag ser fram emot att se framtida sönderbrända 20-åringar som ser ut som små gubbar och tanter med läderartad brun hud. Jag ska sitta med en drink, se hur de frasar runt med sin sandpappershud och försöker få napp på krogen. När det inte fungerar ska jag erbjuda dem jobb i min cirkus till låg lön, jag sitter i mitt slott och övervakar med glaset i handen. Tillbaka till de gamla tiderna helt enkelt... fast med nyare och godare drinkar i handen bara.

Viva el evolucion!

AB, SVD, DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0