"Hackerattack" på Monique Wasteds byrå (Maqs.com)

Nedräkningen hittar ni här.
Följ "snacket" här...
Shit vad jag är först med allting... nästan sjukt ;)

Maqs (www.maqs.com( är alltså advokatbyrån som Monique Wasted arbetar på. Jag tycker iofs att det är fel väg att gå eftersom en site alltid kommer upp igen, det är ingen bra lösning långsiktigt... men jag tänker ta chansen att följa ett "hack" live en gång. Laddat upp med kaffe och laddat batterierna i laptopen :P


UPPDATERAT:
Det gick segt... men till slut så gick siten NER! Klockan 02.33 inatt så gick det inte längre att ansluta till www.maqs.com. Stendöd. I chatten så flamsades det, snackades om allt möjligt, utbyttes musik och online radiolänkar... in alles rätt trevlig stämning. Till en början stod maqs.com emot... sedan rasade den. *pooff*

Den kommer säkert igång snart igen... men det var mäktigt att se. :P  En annan sak som slog mig var diskussionen om att detta inte bara handlar om "The Pirate Bay" längre... Nu är det integriteten på Internet som står på spel. Faktiskt förvånande hög nivå på diskussionerna i chatten... även om det då och då dök upp andra som var mer stridslystna än andra och av fel skäl. Detta var mer en maktdemonstration och det var lite si och så med koordinationen... men under tiden allting utspelade sig så gavs det förslag till att göra allting mer effektivt till nästa gång... och en nästa gång blir det. Nästa datum kommer antagligen under veckan.

Konstigt är dock att sedan jag postade den här bloggen så är det ingen av medierna som tagit upp det. Det är helt tyst.
Personligen tycker jag att detta har ett nyhetsvärde men det kanske är en policy de har.


Så här såg www.maqs.com ut klockan 2.50 fredag. (klicka för större bild).


Utdrag ur IRC:n vid angreppet.

Kommentarer
Postat av: pepe

ägd! :-)

2009-04-24 @ 13:13:08
Postat av: HolyShit

Ha Ha

GRATTIS!!!

Helt enkelt så jäkla underbart.

2009-04-26 @ 09:30:40
Postat av: trillerill

Well done!

2009-04-26 @ 19:37:04
Postat av: Nabil

Helt jävla fantastiskt!

2009-04-26 @ 22:36:12
URL: http://nabil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0