Lost - TV4

Ärligt talat... blev tagen på sängen av att den här serien fortfarande gick på tv4! Har den fortfarande tittare??!?

Den började bra. Det är jag den första att erkänna. Jag tyckte om den, den verkade lovande... ända tills det tredje eller fjärde avsnittet kom. När de strandsatta gick utmed stranden på en mystisk ö, där deras flygplan hade kraschat, så såg de en kraftig ledning gick från havet och upp över stranden in över ön. De tittade på den där ledningen... sedan sa de typ:
"Kolla! En mystisk ledning! Jaja... Nu går vi och hämtar bananer!"
De bara struntade i den där ledningen! Jag följde några avsnitt efter det, men det hände aldrig något med det där fyndet.
Skitsamma, tänkte jag. De där idioterna får klara sig själv. Slutkollat på den där serien för min del.

Så... om det är någon som följt den där serien. Utforskade de där idioterna någonsin ledningen? Eller var de nöjda med att leta bananer? Jag måste veta!

Kommentarer
Postat av: Rockchick

Äh! Skyll dig själv som inte tittade vidare. det gjorde jag. (Visserligen inte på tv4, men det gör desamma.) Jag kan tala om att jag fattar ingenting. Men jävlar vad spännande det är.

2009-04-14 @ 23:13:15
URL: http://www.rockchick.se
Postat av: Pezster

Rockchick:

Men vad fan... Bananerna!? Ledningen?!?! Äsch... du var ju inte till någon hjälp! :P

2009-04-14 @ 23:19:45
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Tombosto

Men för fan snubben!! Sådär kan du ju inte göra.... du har rationaliserat bort en fantastisk serie baserat på din egen otålighet. Ledningen ignorerades på grund av att deras prioritet var överlevnad och mat. När detta var avklarat så fanns det dock ett intresse för ledningen och den undersöktes. Alltså serien är byggd på ett sätt där mysterier används för att bygga upp mystik och spänning. Detta korsas sedan av ett virrvarr av andra faktorer som avancerade (gärna omedvetna) kopplingar mellan karaktärer, vilseledande information och ren symbolik. Självklar right in your face, you dont have to think your self logik existerar inte i Lost. Det här programmet retar dig med till synes ologiska beslut och händelser, tvingar dig att fundera på det länge innan det tillslut ger med sig och ger dig svaret samtidigt som det kallar dig för idiot (om du inte kom på det själv vill säga). Varför gör de detta? Jo därför att det ger författarna möjligheten att göra något smartare än allt jäääävla uppenbara och synnerligen järndöda skit som verkar roa en sån stor del av världens överskattade befolkning. På så här sett kan författarna ge dig som tittare, AH upplevelser som man sällan får chans att uppleva i TV och film nu för tiden. På så här sätt utsätter de också dig som tittare för ett så pass hemskt brott som att tvinga dig att tänka!! :O. Hahaha phu, sådär ja, så fick jag det ur mig också. Jag brukar säga såhär, förstår man inte Lost är man inte så jäkla smart och säkerligen helt kass som människa. Det här kan och vill jag naturligtvis inte tro om dig kära vän. Min uppfattning har alltid varit att du är en synnerligen klipsk och bra kille och därför kan jag bara anta att det handlade om en gnutta otålighet och att du en dag tar dig samman och gör mig stolt.



Ja just det, jag vill också minnas att du sa till mig när första säsongen gick att du slutade titta på grund av all hysteri och att du faktiskt skulle ta upp serien igen när det lugnat ner sig...... Undrar vad som hände med det? Hur som helst, ha det bra med dig och fortsätt vara bäst.

2009-04-15 @ 01:20:28
Postat av: Pezster

Tombosto:

Fuck... det där hade jag glömt. Jaha... då vart man påkommen med brallorna nere då med andra ord. Oups!

Suck... får väl reta upp Pontén & Co lite och ladda hem några avsnitt då.

Men fortfarande vet jag ju inte vart den där ledningen ledde?! Fan! Måste jag plöja igenom flera timmar med "Lost" för att få svar?!?! Jag börjar ana en konspiration :)

2009-04-15 @ 01:25:40
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

Hehe själv har jag aldrig följt den serien... jag orkade liksom inte... och jag ska erkänna att jag faktiskt inte på något vis känner att jag saknat den! :-)

2009-04-15 @ 19:04:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0