Söndagsprojekt - Klippa mig själv

Det slog mig imorse när jag gick förbi spegeln i hallen. Jag ryggade tillbaks när jag såg min spegelbild. Håret stod rakt ut och jag såg ut som en butter, morgontrött grottmänniska. Snabbt in i badrummet, tandkräm på tandborsten och sedan börja borsta tänderna. Under tiden tittar jag mig i spegeln och suckar mentalt när jag ser håret. Sedan sneglar jag uppåt ovanför spegeln. Är inte det där min rakapparat? Jo, det är det ju. Varför klipper man inte sig själv? Så, dagens projekt blev alltså att klippa mig själv... med enbart rakapparat. Söndagsprojektet är i full gång på mindre än en minut. Det gäller att agera INNAN man tänker efter.

In framför spegel, igång... vroooom, brrrr, rrrrr eller hur man nu skriver hur en rakapparat låter. *rakapparatigt ljud* kanske? Struntsamma... det fungerar! Håret blir kortare! Jag har kontrollen! Jag ser hur en frisyr växer fram! Hahaha... detta är ju enkelt! Tills jag blir lite för modig och - Oups! - så blev det liiiiiite för kort vid tinningarna. Fan. Fick göra det lika kort på andra sidan sedan la jag av.... det gäller att sluta när man är på topp. Hår precis överallt... i vasken, på golvet och över hela mig... jag går ut på balkongen för att visa min flickvän resultatet... hon ser mest rädd ut... stora ögon från solstolen på balkongen möter mig... verkligen... ett tag såg hon rädd ut. Fast det visade sig bara vara att allt håret som fastnat på min kropp. Ett tag var hon rädd att jag var på väg att sätta rekord i kroppshår. När hon såg resultatet fick jag godkänt. Fast det förstås... sättet hon har tittat på mig under och efter projektet är snarare att hon tycker jag är lite sinnessjuk. Trevligt.


Resultatet... inte illa... inte illa... Pezster rätt stolt...

Så... detta rekommenderar jag er... ge er på ert hår själva! Visa vem som bestämmer! Själv ska jag till *host* frisören nu i veckan... hahaha, måste rätta till lite saker... Jag kan tänka mig följande:
"Herre guuuuuuud vad har hänt här? VEM har gjort detta mot dig!?" Upprörd gaygest med händerna mot bröstet!
"erhm... jag?" Säger jag och dricker lite kaffe.
"Jaha.... ojdå... lugnt... detta fixar jag!" Upprörd frisör skakar på huvudet och går till verket.

Happy söndag på er!

Kommentarer
Postat av: ipse Cogita

Man måste våga! Jag känner en som helt plötsligt färgade hela håret morotsfärgat! Som av en händelse.

2009-04-19 @ 18:25:06
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0