Valborg...

"Pappa?"
"Hmmm?"
"Varför firar vi Valborg? Varför HETER det Valborg?"
"Erhm... öh... vi...."
"Vet du inte det?"
"öööhh... vi eldar stora brasor för att... det har med sommaren att göra tror jag..."
"Du vet inte, va?"
"Nope... inte en aning. Det är helt blankt."

Ungar! De är grymt sköna! Men han har rätt! Varför firar vi Valborg? Varför heter det Valborg?  Vem kom på det namnet? Jag fattar ingenting. Andra dagar har ju namn som en idiot kan förstå!

Julafton - Aha! Jul! Det hör man ju på namnet!
Påskafton - Aha! Påsk! Nu är jag med!
Midsommarafton - Aha! Mitten på sommaren! Nu är jag med!
Valborgsmässoafton -  Ah... nej... va? Öh...

Varför heter allt "afton" i slutet? Ljusskygga högtider. Fuffens!

Kommentarer
Postat av: chrille

kul oxå det där med "Aut Viam Inveniam Aut Faciam" -"I'll Either Find a Way or Make One"...

Var väl Hannibal som sa dessa berömnda ord oxå va??



Kul med folk som har koll :D

2009-04-29 @ 20:57:47
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0