TV är för idioter.

Några dagar utan dator har fått mig att inse en sak. Eftersom det blivit mindre jobb, mindre mailkoll, mindre bloggande så dök jag snabbt på böckerna. Köpte nya, läste ut... sedan blev det plötsligt lite tråkigt när en bok efter några kapitel sööööög. Eftersom jag absolut inte pallar fortsätta på något som jag inte gillar hamnade den på bordet. Oläst. Att läsa något man inte gillar efter några kapitel är som att fortsätta äta en äcklig maträtt i hopp om att den ska bli godare efter några fler tuggor.

Så jag - idioten - satte på tv:n (eftersom det var kväll och SF Bokhandeln i Malmö var stängd). Den har varit igång några dagar på kvällarna medan jag har sysslat med annat. Mest haft ont men det är en annan historia. Men hallååååååå! Vad fan är det för program på den där satans manicken på kvällarna?!?!

En hjärndöd serie om semestrande svenskar, en annan idiotisk serie om några korkade brudar som ränner omkring i en storstad som har - tyvärr - ingen som helst jävla koll (det störiga är att det nog springer omkring en massa 30+ tjejer och har dem som förebilder - pffffft!), en annan serie tar upp det intressanta med att följa några stackars tjejer i deras jakt på ett modellkontrakt - i Australien av alla hålor och sådär fortsätter det.

Tacka fan att jag upplever folk som idioter i vardagen om de sitter med tom blick och stirrar in i den där förbannade apparaten. Hata tv.

Ja... jag är arg och trött. Jag betalar tv-licensen (ja... åkte dit... helvetesjävlar-kiruna-idioter-från-radiotjänst-ertappade-mig) och skulle uppskatta något litet... tja... intressant på tv? Något lite utvecklande kanske? Men neeeeej... keep the shit flowing!

Så nu sitter jag med sonens dator i knäet och lovar likt Fantomen med sin fars skalle på stranden (vet ni inte vem Fantomen är har ni tittat för mycket på tv) att aldrig mer slå ihjäl tid med att spendera mina sekunder med att titta på skiten. Alltså... varje sekund av mitt liv som far förbi är förbrukad och jag kan aldrig få igen den. Tänk er bara... ligga där på dödsbädden och tänka på hur många ÅR ni spenderade framför en tv som visar er bilder av andra människors liv - som ni dessutom föredrog framför ert eget. Säger en del, eller hur?

Jag utmanar er att ta en hel vecka utan tv. Dra ut kontakten och lev lite istället. Ni kommer snart att se att det egna livet är bra mycket roligare! Om inte... ta omedelbart livet av er.

Kommentarer
Postat av: Maria

JAG ÄR INGEN IDIOT!!! Hmm... men jag tittar på TV, eller har den på som sällskap i alla fall... Idag är det ju på spåret och jag inbillar mig att jag ska lära mig något så att jag blir lite extra smart. Frågan är bara om jag kan bli smartare! :-P



:-D

2009-01-23 @ 20:17:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Pezster

Nej, det är du nog inte... om du inte kollar på tv... ;) Fast på spåret är godkänt. Någon form av bildning sker i det programmet.

Och du är supersmart. Bra där!

2009-01-24 @ 02:44:49
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Maria

NOG?! Hmpf... så du är osäker?! Det var det värsta!!! Jag är inte en idiot, så det så! :-P



Mmm eller hur? Jag är ursäktad när jag kollar på bildningsprogram! Hihi Supersarta jag! :-)

2009-01-24 @ 13:42:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Maria

Supersmarta ska det ju naturligtvis stå! :-/

2009-01-24 @ 19:39:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24
Postat av: Laima

Jag tycker det är så skönt när jag ibland inte har på TVn på flera dagar, och inte heller är inne på internet, det känns som att det bara stressar mig fast jag inte förstår det förrän jag undviker det. Böcker är mycket mer avkopplande.

Jättebra utmaning, de flesta borde testa det faktiskt!

2009-01-31 @ 12:51:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2655
Postat av: Maria

Peeeezster!!! Vart har du tagit vägen??? Nu får du allt ta och blogga lite! :-)

2009-02-11 @ 22:17:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0